Чувстваш ли се по-гладна след смяната на времето?

От смяната на часовото време не се променя само дължината на деня.

След местенето на стрелките един час напред денят става по-дълъг, а ние спим един час по-малко. Всичко това се отразява на тялото ни, без да осъзнаваме.

Първоначалната идея за смяната на времето е дошла преди много години – още през 1784. Бенджамин Франклин сметнал, че с тази промяна ще се спестят много пари от осветление, но не пресметнал как това ще се отрази на човешкия организъм.

Смяната във времето, променя и обичайните за нас часове за сън, хранене и почивка. Метаболизмът ни си е изградил навик как да протича денят ни и, когато това се наруши, той не знае как да се справи. Обикновено, след като удължаването на деня, не успяваме да си наваксаме първите дни поне един час от съня, стресът върху тялото е още по-голям.

Правилното хранене при целулит и пълни бедра

Това изследва едно проучване на “American Heart Association” през 2012. Те проследяват промяната във функционирането на човешката система сред 17 мъже и жени. В продължение на една седмица, те спали с час и 20 минути по-малко всеки ден. Според проучванията на специалистите това се случва и с повечето хора, след смяната на времето. Резултатът отчете, че средно са консумирали по 549 повече калории за денонощието.

Това означава, че ако приличаме на средностатическия човек, ще хапваме поне още едно ядене в продължение на седмица след удължаването на деня. Това се дължи на хормона лептин. Той спада, когато недоспиваме, и предизвиква чувството за глад. По този начин организмът ни се опитва да компенсира енергията, която не сме получили от спането.

6 храни, които се борят с мазнините на корема

Лошите новини са, че след като сме увеличили храната, която приемаме, за цяла седмица, тялото ни може да свикне. Така дори и да започнем да спим нормално, пак можем да изпитваме лъжовно чувство за глад. Често това предизвиква и качването на тегло.

Какво можем да направим?

Освен да бойкотираме смяната на времето, единственото друго, което можем да променим, е да се постараем да наваксаме със съня. Опитайте се да се съобразите с новите часове и според тях спете между 7-9 часа на ден или по толкова, колкото сте свикнали.

Едновременно с това увеличете количеството вода, което пиете, защото това също има влияние. Знаейки всичко това, можем да опитаме да контролираме процеса, който настъпва в тялото ни, и по този начин да спрем страничните резултати.

Диетата “фактор Ф” ще ни вкара във форма за лятото

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве20 АПРИЛ 2019

Средиземноморската диета, която експертите препоръчват

С нея сваляме килограми без мъчителни лишения и подобряваме здравето си

Здраве11 АПРИЛ 2019

Какво причинява мигрената и как да се преборим с нея

Мигрената засяга над 12% от световното населениe и повечето от тях са жени

Здраве10 АПРИЛ 2019

30 идеи за пролетен детокс, споделени от читателки

Над 150 дами писаха на страницата ни във Фейсбук в отговор на съвместното ни предизвикателство с Klorane

Здраве08 АПРИЛ 2019

Храните, които правят косата ни красива

Грижата за красивата прическа започва от кухнята.