Ако много ви се спи следобед, яжте!

Правилно подбраните храни ще върнат енергията ви почти веднага

Има как да преборите следобедната умора, без това да ви коства твърде много калории!

След тежък и обилен обяд, обикновено ни се доспива, тъй като цялата енергия на организма ни е насочена към обработване на приетата храна. Времето между 2 и 4 е моментът когато ни се прияжда сладко или ни се допива кафе, защото тези храни и напитки съдържат достатъчно захар, за да ни събудят и освежат.

За съжаление, приливът на енергия не трае дълго и много скоро след това ще се почувствате дори по-уморени от преди. Освен това, захарта и кофеина, които приемате следобед може да предизвикат проблеми със съня и не на последно място допълнителните калории няма да се отразят добре на талията.

За да си възвърнете силите без това да влияе върху фигурата ви, има няколко храни, които може да хапнете в ранния следобед и така да преборите сънливостта и да запазите фигурата си. Консумирайте възможно най-малко преработени храни или с други думи заложете на пълнозърнестите и свежи продукти.

Овесената каша

Не си мислете, че овесената каша е подходяща само за закуска. Тя е перфектна за следобеден снак, тъй като ще ви засити и ще ви даде необходимата енергия дори да тренирате след това. Добавете сушени плодове, мед или канела, а ако все пак ви се похапва нещо сладко, прибавете малко черен шоколад. Плюсът на това ястие е, че дори да се намирате на работа, са ви необходими само гореща вода или затоплено прясно мляко и няколко лъжици овесени ядки.

Плодова салата

Плодовете са чудесен източник на енергия и освен това ще залъжат глада ви за сладко следобеда. Ако имате възможност, комбинирайте няколко плода като банан, ананас, ябълка и круша. Добавянето на по-кисел и цитрусов плод ще събудят не само рецепторите ви, но и целия организъм. Друга опция да приемете повече плодове наведнъж са фрешовете и смутитата.

Ядки

Суровите ядки са идеалният следобеден снак – хем ще ви заситят, хем ще ви дадът много енергия. Независимо дали изберете само един вид ядки или си направите микс – лешници, бадеми, кашу – веднага ще се почувствате заредени и освежени. Ядките са богати на фибри, магнезий и желязо. Ако все пак ви се похапва нещо сладко, може да добавите сушени плодове като стафиди към миска с ядки.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве15 ОКТОМВРИ 2019

Създадоха кафе, което не горчи

Напитката не се произвежда от зърна истинско кафе, а е формулирана в лаборатория

Здраве07 ОКТОМВРИ 2019

Фитнесът е особено важен за интровертите

Упражненията ги откъсват от проблемите и подобряват самочувствието

Здраве04 ОКТОМВРИ 2019

Любимата здравословна рецепта на Бионсе

Нейната идея за овесени ядки е много по-различна от това, което сме виждали до сега

Здраве30 СЕПТЕМВРИ 2019

Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Когато ни се прияде някоя конкретна храна, вероятно тялото ни се опитва да ни каже нещо