Ако много ви се спи следобед, яжте!

Правилно подбраните храни ще върнат енергията ви почти веднага

Има как да преборите следобедната умора, без това да ви коства твърде много калории!

След тежък и обилен обяд, обикновено ни се доспива, тъй като цялата енергия на организма ни е насочена към обработване на приетата храна. Времето между 2 и 4 е моментът когато ни се прияжда сладко или ни се допива кафе, защото тези храни и напитки съдържат достатъчно захар, за да ни събудят и освежат.

За съжаление, приливът на енергия не трае дълго и много скоро след това ще се почувствате дори по-уморени от преди. Освен това, захарта и кофеина, които приемате следобед може да предизвикат проблеми със съня и не на последно място допълнителните калории няма да се отразят добре на талията.

За да си възвърнете силите без това да влияе върху фигурата ви, има няколко храни, които може да хапнете в ранния следобед и така да преборите сънливостта и да запазите фигурата си. Консумирайте възможно най-малко преработени храни или с други думи заложете на пълнозърнестите и свежи продукти.

Овесената каша

Не си мислете, че овесената каша е подходяща само за закуска. Тя е перфектна за следобеден снак, тъй като ще ви засити и ще ви даде необходимата енергия дори да тренирате след това. Добавете сушени плодове, мед или канела, а ако все пак ви се похапва нещо сладко, прибавете малко черен шоколад. Плюсът на това ястие е, че дори да се намирате на работа, са ви необходими само гореща вода или затоплено прясно мляко и няколко лъжици овесени ядки.

Плодова салата

Плодовете са чудесен източник на енергия и освен това ще залъжат глада ви за сладко следобеда. Ако имате възможност, комбинирайте няколко плода като банан, ананас, ябълка и круша. Добавянето на по-кисел и цитрусов плод ще събудят не само рецепторите ви, но и целия организъм. Друга опция да приемете повече плодове наведнъж са фрешовете и смутитата.

Ядки

Суровите ядки са идеалният следобеден снак – хем ще ви заситят, хем ще ви дадът много енергия. Независимо дали изберете само един вид ядки или си направите микс – лешници, бадеми, кашу – веднага ще се почувствате заредени и освежени. Ядките са богати на фибри, магнезий и желязо. Ако все пак ви се похапва нещо сладко, може да добавите сушени плодове като стафиди към миска с ядки.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 АВГУСТ 2019

30-минутен фитнес и философия за здраво тяло от Кейт Ъптън

Тя тренира, за да се чувства силна. И съветва всички жени да се отърват от маниакалното следене на това колко точно сочи кантарът

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване