9 навика, които влошават сенната хрема

Стресът, алкохолът, хлорът в басейните засилват симптомите

Стресът, алкохолът, хлорът в басейните засилват досадното кихане и сърбеж на очите при сенна хрема.

Ако страдате от сенна хрема, вероятно вече знаете някои трикове, които помагат да се избегнат полените. Има обаче някои навици, които могат да направят ситуацията още по-непоносима. Ето кои са те:

1. Стресиращ работен график

Едно изследване от 2008 на учени от Университета по медицина в Охайо доказва, че по-високото ниво на тревожност води до по-силно изразени симптоми на сенната хрема. Ако спим достатъчно, ще намалим усещането за стрес и ще облекчим симптомите.

2. Чаша вино с вечерята

Според датски изследователи, с всяка допълнителна чаша алкохол седмично, рискът от засилване на алергичния ринит се увеличава с 3%. Една вероятна причина: бактериите и дрождите в алкохола произвеждат хистамини – химичните вещества, които причиняват запушването на носа и сърбежа на очите.

3. Чакате прекалено дълго преди да вземете лекарства

Лекарствата, които блокират хистамините, са най-ефикасни, когато ги вземеш преди появата на алергените. Две седмици преди сезона на полените е най-подходящият момент да стартираме лечението.

4. Не перете с достатъчно гореща вода

В едно южнокорейско изследване се оказва, че пускането на пералня на температура 60° убива 100% от микробите, докато когато настроиш пералнята на 40°, тя се справя само с 6.5% от микробите.

5. Имате стайни цветя, които ви карат да кихате

Орхидеята е красиво украшение на дома, но може да предизвика сълзене на очите при страдащи от сенна хрема. Повече от 75% от страдащите от тази алергия чувстват влошаване на симптомите в близост до някое стайно растение. Най-често това се случва при наличие на фикус, палмови растения, орхидея и папрат.

6. Пропускате вечер да си вземете лекарствата за алергията 

Симптомите на сенна хрема са най-изразени сутрин – кихане, подути очи, течащ нос. Ако вечерта сте приели лекарството, то ще циркулира цяла нощ в кръвта и ще неутрализира в най-голяма степен сутрешното неразположение.

7. Плуване в закрит басейн

Хлорът в басейните дразни много очите, кожата и дихателните пътища, особено когато човек вече има алергия. Спред едно проучване, публикувано в списание Pediatrics, тинейджърите, които прекарвали повече от 100 часа на сезон в басейн с хлорирана вода, имат 3 до 7 пъти по-висок риск от развиване на сенна хрема. Носенето на очила за плуване е много важно. Плуването в открити басейни е по-добър вариант, защото газът се разпръсква по-бързо и не дразни толкова много очите и дихателните пътища.

8. Вдишване цигарен дим

Алергичните хора са още по-чувствителни към дима. Едно японско изследване показва, че 80% от тинейджърите, които са израснали в семейство на пушачи, имат сенна хрема.

9. Взимате душ преди, а не след работа

Най-добре е да взимате душ веднага щом се приберете, за да премахнете от себе си полените. Събличайте дрехите след работа и ги сложете в пералнята, за да не се разнасят дразнещите частици из цялата къща.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве11 АПРИЛ 2019

Какво причинява мигрената и как да се преборим с нея

Мигрената засяга над 12% от световното населениe и повечето от тях са жени

Здраве10 АПРИЛ 2019

30 идеи за пролетен детокс, споделени от читателки

Над 150 дами писаха на страницата ни във Фейсбук в отговор на съвместното ни предизвикателство с Klorane

Здраве08 АПРИЛ 2019

Храните, които правят косата ни красива

Грижата за красивата прическа започва от кухнята.

Здраве04 АПРИЛ 2019

Балнеолечението или любимият ни начин да се лекуваме

Много често сме използвали този метод, без да осъзнаваме.