Здраве09.08.2017

6 мита за стреса

Време е да се изправим пред истината за това кое е полезно и кое ни поболява

Съществуват много теории за стреса, а голяма част от тях са плод на недостатъчно информация  лъжлива представа за причините за реалните вреди от него.

Едва след като промените възприятието си за стреса, животът ви ще стане много по-лесен с него.

1. Стресът е винаги лош.

Реалност: Стресът е тежко изпитание, но може да бъде и полезен. Ключов момент е как се спарвяме с него. Преодоляването на стреса може да ни направи силни и колкото и парадоксално да звучи, може да ни направи щастливи. Друго нещо е поражението: стрес, с който сте се справили неумело, действително ще ви навреди и дори може да ви отнеме живота.

2. Стресът е еднакъв за всички.

Реалност: Стресът е индивидуален за всеки. Това, което носи напрежение в един, може да накара друг да остане невъзмутим и спокоен.

„В живота има по-важни неща от това просто да се спазва темпо.“ / Махатма Ганди

3. Най-популярните техники за справяне със стреса са най-ефективни.

Реалност: Не е задължително! Всички сме различни – различне начин на живот, различно обкръжение, обстоятелства и реакции на случващото се. Затова единственият начин да се борим ефективно със  стреса, е строго индивидуален, отчитащ нуждите и сложността на ситуацията, а не общ подход, който е с най-голяма популярност в интернет.

4. Стресът е навсякъде и нищо не можем да направим за това.

Реалност: Грешката е ваша! Може да определите кои са стресовите фактори – това е първата крачак към преодоляването на стреса. Познавайки проблема, е по-лесно да се справите с него. Започнете с тези задачи, които са по-лесни за решаване, а след като се стабилизирате, преминете към решението на по-сложните.

„Стресът не е това, което ви се случва, а това как го възприемате.“ / Ханс Сели

5. Няма симптоми, няма стрес.

Реалност: Липсата на признаци не означава, че стресът не съществува и че всичко е спокойно и гладко. Щом човек може да крие чувствата си, значи може да крие и симптомите, които остават незабелязани от околните.

„Стресът се появява заради това, че, знаейки как трябва да постъпите правилно, правите точно обратното.“ / Лари Уингет

6. Трябва да обръщате внимание не само на тежките симптоми, останалото ще мине.

Реалност: Погледнете с една точка по-нагоре.  Плюс това, че, когато става дума за знаци, видими с невъоражено око, може би вече е късно.

 Снимка: Instagram / damselindior

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Косата опада от недостиг на протеини, желязо и магнезий

Победете изтъняването, като обърнете внимание на тези няколко неща в диетата и начина си на живот

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Медитирайте, докато тичате: как?

Следете с поглед точка пред вас в далечината и повтаряйте мантра

Правилата на здравословния режим, които не е задължително да спазваме

Можем ли да ядем когато си пожелаем? Да, разбира се!

Наистина ли лампите от хималайска сол са толкова полезни?

Освен, че влияе на здравето, това натурално пособие е страхотен аксесоар за дома

8 здравословни навика, ако цял ден сте на компютъра

Няколко трика, които ще донесат повече ползи за здравето ви

Тялото на Емили Ратайковски

Диети, упражнения и много вода? Да, но добавете към тях много месо и някой и друг сладкиш

Хапвайте това преди тренировка за двоен ефект

Или защо този плод ускорява в пъти изгарянето на мазнините

7 причини да обичате бърпитата

Упражнението, което най-бързо ви вкарва във форма

Режимът на Никол Кидман и правилото 80-20

Няма храна, която да си забранява категорично

На 40 и в перфектна форма: мисията е възможна!

Ето как да промените режима си на хранене и тренировките

Кое е по-важно: диетата или спорта?

Ето как бързо и сигурно да се сдобием с мечтаното тяло