Здраве09.08.2017

6 мита за стреса

Време е да се изправим пред истината за това кое е полезно и кое ни поболява

Съществуват много теории за стреса, а голяма част от тях са плод на недостатъчно информация  лъжлива представа за причините за реалните вреди от него.

Едва след като промените възприятието си за стреса, животът ви ще стане много по-лесен с него.

1. Стресът е винаги лош.

Реалност: Стресът е тежко изпитание, но може да бъде и полезен. Ключов момент е как се спарвяме с него. Преодоляването на стреса може да ни направи силни и колкото и парадоксално да звучи, може да ни направи щастливи. Друго нещо е поражението: стрес, с който сте се справили неумело, действително ще ви навреди и дори може да ви отнеме живота.

2. Стресът е еднакъв за всички.

Реалност: Стресът е индивидуален за всеки. Това, което носи напрежение в един, може да накара друг да остане невъзмутим и спокоен.

„В живота има по-важни неща от това просто да се спазва темпо.“ / Махатма Ганди

3. Най-популярните техники за справяне със стреса са най-ефективни.

Реалност: Не е задължително! Всички сме различни – различне начин на живот, различно обкръжение, обстоятелства и реакции на случващото се. Затова единственият начин да се борим ефективно със  стреса, е строго индивидуален, отчитащ нуждите и сложността на ситуацията, а не общ подход, който е с най-голяма популярност в интернет.

4. Стресът е навсякъде и нищо не можем да направим за това.

Реалност: Грешката е ваша! Може да определите кои са стресовите фактори – това е първата крачак към преодоляването на стреса. Познавайки проблема, е по-лесно да се справите с него. Започнете с тези задачи, които са по-лесни за решаване, а след като се стабилизирате, преминете към решението на по-сложните.

„Стресът не е това, което ви се случва, а това как го възприемате.“ / Ханс Сели

5. Няма симптоми, няма стрес.

Реалност: Липсата на признаци не означава, че стресът не съществува и че всичко е спокойно и гладко. Щом човек може да крие чувствата си, значи може да крие и симптомите, които остават незабелязани от околните.

„Стресът се появява заради това, че, знаейки как трябва да постъпите правилно, правите точно обратното.“ / Лари Уингет

6. Трябва да обръщате внимание не само на тежките симптоми, останалото ще мине.

Реалност: Погледнете с една точка по-нагоре.  Плюс това, че, когато става дума за знаци, видими с невъоражено око, може би вече е късно.

 Снимка: Instagram / damselindior

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Диетата за "щастлива вагина"

Има определени храни, които подмомагат женското здраве... там долу

Как Кристен Бел оформя тялото си с микротренировки

"Нямам много време за фитнес, Разполагам с 25 минути, максимум"

Връзката между недоспиването и косопада

Хроничният недостиг на сън влияе на хормоните, а от там и на косата

Как емоциите ни влияят на отслабването

Или защо самотата ни кара да ядем повече и трупаме само на корем?

Стегнете тялото, докато вършите ежедневните неща

Няколко лесни движения ще ви вкарат във форма, без да се налага да тренирате

Най-кратката тренировка с гарантирани резултати

Следвайте програмата на фитнес гуруто Шон Ти и скоро ще видите промяната

Как Ирина Шейк си върна формата след раждането

Супермоделът се кълне, че никога не е спазвала диети

Какви упражнения трябва да комбинирате за максимален ефект

Когато тренировката не дава нужния резултат, е време за промяна

Спечелете Мултивитамини Alive! с новата ни игра

Преборете есенната умора и се заредете със сила и енергия

Почивайте повече, за да постигнете мечтаната форма

4-те грешки, които саботират перфектното тяло, въпреки усилените тренировки

Диета за кожата ни: какво да ядем и какво да избягваме

Сбогувайте се с раздразненията, зачервяванията и розацеята веднъж завинаги

Чай против стрес, за успокоение на стомаха и хубава кожа

Настинката не е единствения проблем, който тези напитки решават