Здраве09.08.2017

6 мита за стреса

Време е да се изправим пред истината за това кое е полезно и кое ни поболява

Съществуват много теории за стреса, а голяма част от тях са плод на недостатъчно информация  лъжлива представа за причините за реалните вреди от него.

Едва след като промените възприятието си за стреса, животът ви ще стане много по-лесен с него.

1. Стресът е винаги лош.

Реалност: Стресът е тежко изпитание, но може да бъде и полезен. Ключов момент е как се спарвяме с него. Преодоляването на стреса може да ни направи силни и колкото и парадоксално да звучи, може да ни направи щастливи. Друго нещо е поражението: стрес, с който сте се справили неумело, действително ще ви навреди и дори може да ви отнеме живота.

2. Стресът е еднакъв за всички.

Реалност: Стресът е индивидуален за всеки. Това, което носи напрежение в един, може да накара друг да остане невъзмутим и спокоен.

„В живота има по-важни неща от това просто да се спазва темпо.“ / Махатма Ганди

3. Най-популярните техники за справяне със стреса са най-ефективни.

Реалност: Не е задължително! Всички сме различни – различне начин на живот, различно обкръжение, обстоятелства и реакции на случващото се. Затова единственият начин да се борим ефективно със  стреса, е строго индивидуален, отчитащ нуждите и сложността на ситуацията, а не общ подход, който е с най-голяма популярност в интернет.

4. Стресът е навсякъде и нищо не можем да направим за това.

Реалност: Грешката е ваша! Може да определите кои са стресовите фактори – това е първата крачак към преодоляването на стреса. Познавайки проблема, е по-лесно да се справите с него. Започнете с тези задачи, които са по-лесни за решаване, а след като се стабилизирате, преминете към решението на по-сложните.

„Стресът не е това, което ви се случва, а това как го възприемате.“ / Ханс Сели

5. Няма симптоми, няма стрес.

Реалност: Липсата на признаци не означава, че стресът не съществува и че всичко е спокойно и гладко. Щом човек може да крие чувствата си, значи може да крие и симптомите, които остават незабелязани от околните.

„Стресът се появява заради това, че, знаейки как трябва да постъпите правилно, правите точно обратното.“ / Лари Уингет

6. Трябва да обръщате внимание не само на тежките симптоми, останалото ще мине.

Реалност: Погледнете с една точка по-нагоре.  Плюс това, че, когато става дума за знаци, видими с невъоражено око, може би вече е късно.

 Снимка: Instagram / damselindior

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Идеалното смути е с по-малко въглехидрати

Няколко варианта, които ви гарантират страхотна закуска по всяко време на деня

Как да запазите килограмите по Коледа

Диетолозите съветват да наблегнем на следните пет храни:

Как да разберете дали имате хранителна алергия

Какви са симптомите и на какво да обърнете внимание

Какво трябва да знаем за рака на кожата

Специалистите от клиника Derma-Act ни дават повече информация по въпроса

Миенето на зъбите намалява риска от рак?

Ново проучване дава индикации, че добрата хигиена е още по-важна, отколкото сме си представяли

Напитките, които ще ви спасят от празничното преяждане

В канелата се крие тайната на перфектната форма около тежките трапези

Как Сиара свали килограмите след раждането

Певицата отново заложи на изпитания режим, с който свали 27 кг за 4 месеца

Гладът за сладко издава от какво има нужда тялото ни

През зимата все по-често посягаме към въглехидратите. Каква е причината?

Диетата, с която ще победим сезонната депресия

Всички посягаме към сладкото, за да си оправим настроението, но ефектът всъщност е обратен

Защо е толкова полезно да си лягаме по едно и също време?

Добрият режим на сън ни прави по-умни, по-щастливи и дори засилва метаболизма

Какво се случва с тялото ни на сутринта след препиване

Кръвната захар пада рязко, имунната ни система не функционира достатъчно добре

Витаминозно смути и супа срещу махмурлук

Ето как да облекчите гаденето и главоболието дори след най-тежката нощ