Йогата може да ви помогне да заченете

Упражнения, които ще подготвят тялото ви за предстояща бременност

Чувствате се готови да имате бебе?

С тези йога пози ще помогнете на тялото си да се отпусне (което стимулира плодовитостта), и ще го подготвите за предстоящите промени в следващите месеци.

 Поза „богиня“

Отдайте почит на богинята в себе си с нейната лична поза. Тя допринася за развитието на сила и гъвкавост в зоната на бедрата и таза, които работят по време на раждане. От изправена позиция преминете в широк разкрач, с изнесени навън пръсти. Снижете бедрата и сгънете коленете, докато не се озоват точно над глезените ви. Приберете таза навътре. Рамкирайте двете страни на лицето си с ръце, и дръжте раменете максимално отпуснати. Разперете широко пръстите на дланите си в позиция “кактус“, и сгънете лактите, така че горната част на ръцете да е паралелна на пода, и да образува 90-градусов ъгъл. Останете в тази поза 5-10 минути, докато дишате дълбоко.

Детска поза с широки колене

Вътрешното ви дете ще се почувства обгрижено в тази нежна поза, която отваря бедрата и гърба, и позволява на корема да релаксира по начин, който е нужен за една бъдеща бременност. За да я изпълните, трябва да коленичите с колене, достатъчно широки, за да поберете целият си торс в пространството между бедрата.  Изпънете ръцете напред, положете ги върху постелката, и отпуснете челото си межу тях. Дланите ви трябва да сочат към земята. Останете така в рамките на 10 дълбоки вдишвания.

 Поза “венец“

Изключително подходяща за размисъл, използвайте времетов  тази поза, за да се освободите от всички негативни мисли, с които не искате детето ви да живее в следващите 9 месеца. От клекнала позиция със събрани стъпала, плавно изнесете торса напред. Сгънете коленете си, и след това, с опряни на земяна длани, изнесете коленете навън. Изпънете ръцете си в противоположни посоки, след това се протегнете назад, и ги увийте около пищяла на крака си, започвайки отвърте. Хванете петите си с длани и отпуснете главата си на земята. Останете в тази поза, вдишвайки дълбоко межу 5 и 10 пъти.

 Навеждане напред в шпагат

Създайте пространство в бедрата и отпуснете съзнанието си: два задължителни “must do” елемента за усилване на шансовете за зачеване. Седнете удобно, с изпънати преди себе си крака, след което плавно ги раздалечете встрани един от друг. Сложете ръцете отзад и ги ползвайте като опора, за да повдигнете леко бедрата. Върнете ръцете отпред, в отпуснато положение, и поемете дълбоко дъх, за изправяне на гръбнака. Издишвайки, започнете да пълзите по ръце напред, докато държите гърба изправен. Отидете толкова напред, колкото тялото ви позволява, без да извивате гръбнака. Щом достигнете предела си, отпуснете глава върху долепените си една срещу друга длани. Останете в тази поза, вдишвайки дълбоко межу 5 и 10 пъти.

Полегнал герой

Тази поза е идеална за разтягане на абдоминалните мускули, и за разгъване на т.нар. hip flexors (бедрени флексори), с цел създаване на повече пространство за вашето бебе. Стартирайте в коленичеща поза. Раздалечете стъпалата си дотолкова, че седалището ви да се побере между петите. Без да помръдвате коленете си, бавно започенете да движите ръцете си назад, докато предмишниците ви не опрат земята. Легнете изцяло назад и извийте гърба си леко навън, дишайки чрез корема. Протегнете двете си ръце над главата и хванете противоположните си лакти. Вдишайте дълбоко от 5 до 10 пъти в тази поза.

Щастливо бебе

Призовете бебчето, което искате да имате 9 месеца от днес, мислейки за него, докато отваряте бедрата. Гърбът ви е на пода. Направете сгъвка в коленете и ги прегърнете към гърдите си. Изнесете коленете още навън към подмишниците си, и хванете пръстите на краката си с длани. Без да вдигате гърба си от земята, започнете бавно да се залюлявате в ляво и дясно, без да забравяте да дишате дълбоко и умерено.

Поза “Облягаща богиня“

Тази тонизираща поза, предразполагаща към релакс, е задължителна според експертите. Проучванията показват, че спокойствието на ума е от огромно значение, когато се опитвате да заченете (респективно, високите нива на стрес увеличават шанса за неуспех). С помощта на тази поза ще отпуснете мускулите в областта на ханша и слабините.  За нея са ви нужни две средно високи блокчета. Докато седите на земята, поставете първото блокче под областта на плешките, а второто – под главата. Отпуснете тялото си, като ползвате позициите на блокчетата за опорни точки, и се наместете, за да ви е удобно. Съберете стъпалата, сгънете и  разтворете коленете, и поставяйки длани върху корема си, изпратете любов и енергия към дома на бъдещото си бебе. Останете в тази поза поне в разстояние на 10 дълбоки издишвания. Започнете с блокчета, и постепенно може да преминете към дълга, подпираща възглавница, за по-голям комфорт и максимална отпуснатост.

 Вдигнати крака

Приключваме този йога гайд за бъдещи майки с идеалната поза за релакс. Сложете постелката си перпендикулярно на стената, и легнете върху нея, опирайки стената с върховете на пръстите си. Ползвайки ръцете си за опора, повдигнете долната част на тялото във въздуха в позиция “свещ“ и бавно спускайте краката си към стената. Спрете, когато сте намерили най-удобната и сигурна позиция. Сложете лявата ръка върху сърцето, а дясната отпуснете на корема. Почивайте в тази поза поне 10 дълбоки вдишвания.

Михаела Кинова

 

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес18 ЮНИ 2019

Наръчник за тренировките навън през лятото

Ако хубавото време ви изкушава за една добра тренировка, вижте какво трябва да знаете преди това

Фитнес11 ЮНИ 2019

Срамувам се да тренирам във фитнес салон - какво да правя?

Проучване показва, че 65% от жените избягват да тренират във фитнес салони, защото се страхуват да не ги обсъждат.

Фитнес07 ЮНИ 2019

12 вида планк упражнения, които тренират цялото тяло

Може да ги правим навсякъде и по всяко време

Фитнес04 ЮНИ 2019

Кейт Хъдсън в перфектна форма 8 месеца след раждането

Актрисата влезе във форма за отрицателно време