Наръчник за тренировките навън през лятото

Ако хубавото време ви изкушава за една добра тренировка, вижте какво трябва да знаете преди това

Знаем колко са полезни тренировките навън, но как да го правим по безопасен начин? Ето всичко, което трябва да знаете преди да обуете маратонките за парка.

През лятото имаме милион поводи да прекараме времето си навън и тренировките са един от тях. Физическата активност на чист въздух повишава настроението ни и ни зарежда с енергия. Проучванията показват, че това се отразява изключително добре върху психиката ни и способностите ни за концентрация.

Само че през горещите дни този тип тренировки могат да се окажат нож с две остриета. Високите температури затормозяват организма ни и намалят качеството на тренировката.

Затова ви подбрахме няколко начина да се предпазите от негативните ефекти на тренировките на открито:

Тренирайте рано

Най-доброто време за тренировките навън е сутрин, преди рязко да са се повишили градусите. Тогава въздухът е най-обогатен на кислород и е най-полезен за нас.

Не превишавайте 45-минутния праг

Тренировките през лятото трябва да са по-кратки и не твърде интензивни, защото това затруднява организма ни. Стремете се към времетраене около 30-45 минути.

Регулирайте солта

През лятото трябва да увеличим количеството сол, което приемаме, защото то спомага за регулиране на температурата ни. Тя спомага за задържането на водата, към което всъщност се стремим този път. Най-добре е в часовете преди и след тренировката солта да е с малко завишен знак в диетата ни, а през останалите часове на деня, да нормализираме количеството.

Пийте вода по време на тренировката

Това е до някъде очевидно, но изключително важно, затова сме длъжни да го споменем. Според някои проучвания трябва да изпиеш точно толкова вода, колкото кантарът е отчел, че си загубил през тренировката. Това правило обаче е малко неясно, но най-лесният ориентир, който можем да ви дадем е да изпивате средно един литър вода за 45-минутна тренировка.

Слънцезащита

Естествено, ще прекараме време на слънце и трябва да се предпазим срещу UV-лъчите. Важно е, както винаги, да използваме лосиони за защита, но когато смятаме да тренираме навън, най-добре е да се подсигурим двойно.

Използвайте специални дрехи, които осигуряват нужното защитаване и проветряване на тялото, за да държи градусите възможно най-ниски. Ако не разполагате с подобно облекло търсете светли дрехи, които да не привличат слънцето, от леки, проветриви материи.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес15 ЮЛИ 2019

Тренировки за по няколко минути под ритъма на любимите ви песни

В този Youtube канал ще намерите тренировки на фона на някои от най-актуалните песни днес

Фитнес05 ЮЛИ 2019

Ударно стягане на долната половина на тялото

Бедра, дупе и долната част на корема

Фитнес03 ЮЛИ 2019

Оформяща тренировка за дупе без никакви уреди

Много удобна за изпълнение у дома