Фитнес08.08.2017

На 40 и в перфектна форма: мисията е възможна!

Ето как да промените режима си на хранене и тренировките

Ако сте вече вече в 40-те години, вероятно сте усетили колко ви е трудно да поддържате добрата си форма.

Нивата на хормоните, включително естроген, вече започват да падат. Това е и причината неусетно и без промяна в диетата или тренировките си, вие започвате да трупате сантиметри в областта на корема. Метаболизмът намалява с около 1-2% във всяка година с навършването на 30-те, а след 40 това се усеща видимо. Но как да противодействате на природата и да задържите добрата форма и в това десетилетие? Не се притеснявайте, мисията е възможна, стига да спазвате следните няколко правила:

Истината за това какво се случва с жените на 40 години

Заложете на интензивни упражнения
Не можем да направим много за загубата на естрогена, но пък има един сигурен начин за подпомагане на производството на хормона на растежа и той се крие в спортната зала. “Умерените и високо интензивните тренировки с много повторения и малки периоди на почивка, като залагаме на упражнения, насочени към големите мускулни групи, действат стимулиращо на производството на хормона на растежа”, казва д-р Николас Ратамес, професор по здравни науки и физически упражнения в колежа на Ню Джърси.

Изследвания са установили, че жените между 25 и 43 години, които правят редовно високоинтензивни упражнения (най-малко три пъти седмично по 30 минути) успяват да удвоят секреция на растежния хормон в продължение на 24 часа.

Не пропускайте тежестите
Може да избегнете загубата на мускулна маса, ако продължите да тренирате и да вдигате тежести, както в 30-те си години. С това си гарантирате да имате имате приблизително същата мускулна маса, която сте имали преди години. Ако пък сте пропускали гиричките, сега е момента да ги включите. Редица изследвания посочват, че този тип упражнения са ефективни, тъй като редовната физическа активност стимулира синтеза на протеини, така необходимо за изграждане на мускулите.

Какво трябва да знаят за здравето момичетата на 20, 30 и 40 години

Увеличете приема на протеини
В 40-те си години е препоръчително да увеличите приема на протеини двойно, тъй като по този начин ще подсилите мускулите си и ще забавите стареенето им. Протеинът е необходим за поддържане и възстановяване на мускулите, както и за добрата работа на имунната система, а и намалят риска от сърдечно-съдови заболявания при хора, изложени на риск. Хапвайте по 50-60 г протеин на ден. Добри източници са изварата, киселото мляко, бобовите растения, рибата или пилето.

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Идеалното смути е с по-малко въглехидрати

Няколко варианта, които ви гарантират страхотна закуска по всяко време на деня

Как да запазите килограмите по Коледа

Диетолозите съветват да наблегнем на следните пет храни:

Как да разберете дали имате хранителна алергия

Какви са симптомите и на какво да обърнете внимание

Какво трябва да знаем за рака на кожата

Специалистите от клиника Derma-Act ни дават повече информация по въпроса

Миенето на зъбите намалява риска от рак?

Ново проучване дава индикации, че добрата хигиена е още по-важна, отколкото сме си представяли

Напитките, които ще ви спасят от празничното преяждане

В канелата се крие тайната на перфектната форма около тежките трапези

Как Сиара свали килограмите след раждането

Певицата отново заложи на изпитания режим, с който свали 27 кг за 4 месеца

Гладът за сладко издава от какво има нужда тялото ни

През зимата все по-често посягаме към въглехидратите. Каква е причината?

Диетата, с която ще победим сезонната депресия

Всички посягаме към сладкото, за да си оправим настроението, но ефектът всъщност е обратен

Защо е толкова полезно да си лягаме по едно и също време?

Добрият режим на сън ни прави по-умни, по-щастливи и дори засилва метаболизма

Какво се случва с тялото ни на сутринта след препиване

Кръвната захар пада рязко, имунната ни система не функционира достатъчно добре

Витаминозно смути и супа срещу махмурлук

Ето как да облекчите гаденето и главоболието дори след най-тежката нощ