Фитнес08.08.2017

На 40 и в перфектна форма: мисията е възможна!

Ето как да промените режима си на хранене и тренировките

Ако сте вече вече в 40-те години, вероятно сте усетили колко ви е трудно да поддържате добрата си форма.

Нивата на хормоните, включително естроген, вече започват да падат. Това е и причината неусетно и без промяна в диетата или тренировките си, вие започвате да трупате сантиметри в областта на корема. Метаболизмът намалява с около 1-2% във всяка година с навършването на 30-те, а след 40 това се усеща видимо. Но как да противодействате на природата и да задържите добрата форма и в това десетилетие? Не се притеснявайте, мисията е възможна, стига да спазвате следните няколко правила:

Истината за това какво се случва с жените на 40 години

Заложете на интензивни упражнения
Не можем да направим много за загубата на естрогена, но пък има един сигурен начин за подпомагане на производството на хормона на растежа и той се крие в спортната зала. “Умерените и високо интензивните тренировки с много повторения и малки периоди на почивка, като залагаме на упражнения, насочени към големите мускулни групи, действат стимулиращо на производството на хормона на растежа”, казва д-р Николас Ратамес, професор по здравни науки и физически упражнения в колежа на Ню Джърси.

Изследвания са установили, че жените между 25 и 43 години, които правят редовно високоинтензивни упражнения (най-малко три пъти седмично по 30 минути) успяват да удвоят секреция на растежния хормон в продължение на 24 часа.

Не пропускайте тежестите
Може да избегнете загубата на мускулна маса, ако продължите да тренирате и да вдигате тежести, както в 30-те си години. С това си гарантирате да имате имате приблизително същата мускулна маса, която сте имали преди години. Ако пък сте пропускали гиричките, сега е момента да ги включите. Редица изследвания посочват, че този тип упражнения са ефективни, тъй като редовната физическа активност стимулира синтеза на протеини, така необходимо за изграждане на мускулите.

Какво трябва да знаят за здравето момичетата на 20, 30 и 40 години

Увеличете приема на протеини
В 40-те си години е препоръчително да увеличите приема на протеини двойно, тъй като по този начин ще подсилите мускулите си и ще забавите стареенето им. Протеинът е необходим за поддържане и възстановяване на мускулите, както и за добрата работа на имунната система, а и намалят риска от сърдечно-съдови заболявания при хора, изложени на риск. Хапвайте по 50-60 г протеин на ден. Добри източници са изварата, киселото мляко, бобовите растения, рибата или пилето.

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Косата опада от недостиг на протеини, желязо и магнезий

Победете изтъняването, като обърнете внимание на тези няколко неща в диетата и начина си на живот

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Медитирайте, докато тичате: как?

Следете с поглед точка пред вас в далечината и повтаряйте мантра

Правилата на здравословния режим, които не е задължително да спазваме

Можем ли да ядем когато си пожелаем? Да, разбира се!

Наистина ли лампите от хималайска сол са толкова полезни?

Освен, че влияе на здравето, това натурално пособие е страхотен аксесоар за дома

8 здравословни навика, ако цял ден сте на компютъра

Няколко трика, които ще донесат повече ползи за здравето ви

Тялото на Емили Ратайковски

Диети, упражнения и много вода? Да, но добавете към тях много месо и някой и друг сладкиш

Хапвайте това преди тренировка за двоен ефект

Или защо този плод ускорява в пъти изгарянето на мазнините

7 причини да обичате бърпитата

Упражнението, което най-бързо ви вкарва във форма

Режимът на Никол Кидман и правилото 80-20

Няма храна, която да си забранява категорично

6 мита за стреса

Време е да се изправим пред истината за това кое е полезно и кое ни поболява

Кое е по-важно: диетата или спорта?

Ето как бързо и сигурно да се сдобием с мечтаното тяло