Фитнес08.08.2017

На 40 и в перфектна форма: мисията е възможна!

Ето как да промените режима си на хранене и тренировките

Ако сте вече вече в 40-те години, вероятно сте усетили колко ви е трудно да поддържате добрата си форма.

Нивата на хормоните, включително естроген, вече започват да падат. Това е и причината неусетно и без промяна в диетата или тренировките си, вие започвате да трупате сантиметри в областта на корема. Метаболизмът намалява с около 1-2% във всяка година с навършването на 30-те, а след 40 това се усеща видимо. Но как да противодействате на природата и да задържите добрата форма и в това десетилетие? Не се притеснявайте, мисията е възможна, стига да спазвате следните няколко правила:

Истината за това какво се случва с жените на 40 години

Заложете на интензивни упражнения
Не можем да направим много за загубата на естрогена, но пък има един сигурен начин за подпомагане на производството на хормона на растежа и той се крие в спортната зала. “Умерените и високо интензивните тренировки с много повторения и малки периоди на почивка, като залагаме на упражнения, насочени към големите мускулни групи, действат стимулиращо на производството на хормона на растежа”, казва д-р Николас Ратамес, професор по здравни науки и физически упражнения в колежа на Ню Джърси.

Изследвания са установили, че жените между 25 и 43 години, които правят редовно високоинтензивни упражнения (най-малко три пъти седмично по 30 минути) успяват да удвоят секреция на растежния хормон в продължение на 24 часа.

Не пропускайте тежестите
Може да избегнете загубата на мускулна маса, ако продължите да тренирате и да вдигате тежести, както в 30-те си години. С това си гарантирате да имате имате приблизително същата мускулна маса, която сте имали преди години. Ако пък сте пропускали гиричките, сега е момента да ги включите. Редица изследвания посочват, че този тип упражнения са ефективни, тъй като редовната физическа активност стимулира синтеза на протеини, така необходимо за изграждане на мускулите.

Какво трябва да знаят за здравето момичетата на 20, 30 и 40 години

Увеличете приема на протеини
В 40-те си години е препоръчително да увеличите приема на протеини двойно, тъй като по този начин ще подсилите мускулите си и ще забавите стареенето им. Протеинът е необходим за поддържане и възстановяване на мускулите, както и за добрата работа на имунната система, а и намалят риска от сърдечно-съдови заболявания при хора, изложени на риск. Хапвайте по 50-60 г протеин на ден. Добри източници са изварата, киселото мляко, бобовите растения, рибата или пилето.

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Диетата за "щастлива вагина"

Има определени храни, които подмомагат женското здраве... там долу

Как Кристен Бел оформя тялото си с микротренировки

"Нямам много време за фитнес, Разполагам с 25 минути, максимум"

Връзката между недоспиването и косопада

Хроничният недостиг на сън влияе на хормоните, а от там и на косата

Как емоциите ни влияят на отслабването

Или защо самотата ни кара да ядем повече и трупаме само на корем?

Стегнете тялото, докато вършите ежедневните неща

Няколко лесни движения ще ви вкарат във форма, без да се налага да тренирате

Най-кратката тренировка с гарантирани резултати

Следвайте програмата на фитнес гуруто Шон Ти и скоро ще видите промяната

Как Ирина Шейк си върна формата след раждането

Супермоделът се кълне, че никога не е спазвала диети

Какви упражнения трябва да комбинирате за максимален ефект

Когато тренировката не дава нужния резултат, е време за промяна

Спечелете Мултивитамини Alive! с новата ни игра

Преборете есенната умора и се заредете със сила и енергия

Почивайте повече, за да постигнете мечтаната форма

4-те грешки, които саботират перфектното тяло, въпреки усилените тренировки

Диета за кожата ни: какво да ядем и какво да избягваме

Сбогувайте се с раздразненията, зачервяванията и розацеята веднъж завинаги

Чай против стрес, за успокоение на стомаха и хубава кожа

Настинката не е единствения проблем, който тези напитки решават