Здраве & Фитнес : Фитнес13 ОКТОМВРИ 2018

Митове и легенди за стречинга

8 истини и грешки за разтягането на мускулите

Вярно ли е, че стрчинга удължава младостта на кожата?

Есента е тук и е много лесно да се извиним с лошото и студено време, за да пропуснем ходенето до залата. Дори да нямаме желание или време да тренираме, нямаме никакво оправдание да не правим стречинг.

Стречингът е не просто задължителен преди и след тренировка, за да избегнем травми и мускулна треска. Разтягането има много ползи, за които не подозираме, но съществуват и много митове и легенди, които ще разискаме тук и сега.

Вижте кои са типичните грешки в стречинга и как да ги избягвате.

ГРЕШНО: Стречинга не е задължителен когато тренираме

Няма нищо по-важно от това да разтегнем мускулите си преди да преминем към тренировката. Освен, че по този начин намаляваме риска от травми като изкълчвания или усуквания на мускулите, стречинга помага да ги загреем и така да ги подготвим за същинската част. Когато тялото ни е разтегнато, упражненията се изпълняват много по-лесно, а и са по-ефективни. Не на последно място, е важно да се разтегнем и след края на тренировката, защото така си спестяваме мускулната треска на следващия ден. 

ГРЕШНО: Само стречинг не е достатъчен за поддържане на форма

Ако страдате от някакво заболяване или се възстановявате от травма или дори раждане, стречингът е идеален за вас. Благодарение на него, тялото става гъвкаво и по-издържливо, а когато се практикува редовно, стречингът работи върху мускулите, като ги прави по-фини и изящни. Честото разтягане няма как да замести часовете, прекарани във фитнеса, но със сигурност ще ви тонизира и ще окаже ефект върху тялото ви и външния му вид.

7 фитнес хитрини, които не знаехте досега 

ГРЕШНО: Бременните не е добре да правят стречинг

Ако сте спортували редовно и преди бременността, добре е да намалите натоварването и да елиминирате някои упражнения – скокове, натоварване, кардио. Особено важно е да се грижите за себе си и за плода в първите три месеца от бременността. След третия месец тялото започва да произвежда хормон, който прави ставите и връзките по-пластични. Всички натоварвания при бременните е задължително да се правят след добро разтягане.

ИСТИНА: Разтягането удължава младостта на кожата

След 25-годишна възраст производството на колаген в организма почти спира. А при липса на физическа активност този процес може да започне и в по-ранна възраст. Това се отразява зле за тялото. По време на тренировка се подпомага производството на колаген и еластин. Основна роля за това именно разтягането.

ИСТИНА: За да не се травмират мускулите, трябва да тренирате интензивно

Клин клин избива. Ако два дни след тренировка изпитвате болка в мускулите, идете отново на тренировка. Кислородът в кръвта ще достигне до мускулите, а това е добре за тях – веднага ще се почувствате по-добре.

ИСТИНА: Физическите натоварвания могат да ви разболеят

Ако не сте тренирали дълго време, по-добре започнете постепенно. Не е добре да причинявате стрес на организма – това може да е сигнал за тревога за имунната система, което може да я отслаби и да се настинете само от лек ветрец.

Правилните упражнения против стрес

ИСТИНА: Не е добре да тренирате всеки ден

Тялото има нужда от възстановяване. За живот в големия град три тренировки седмично са норма. За да се оформи мускулна решетка, важно е да дадем време на мускулатурата да се възстанови. А в дните, когато си почивате между тренировките, стречинга е чудесна идея да напомните на тялото си какво го очаква на следващия ден. Освен това, стречингът действа като дълбок вътрешен масаж на уморените от тренировка мускули. 

ИСТИНА: Трябва да тренирате цялото тяло

Неизразените емоции са причина за асиметрия в лицето. Не само тялото, но и лицето има нужда от фитнес. Обръщайте внимание на лицевите си мускули – благодарение на упражнения, може да изваяте скули, да направите устните си по-плътни и да изгладите бръчки по лицето си. Длъжни сме да контролираме емоциите си, но разтягането на мускулите на лицето е нещо, което може да правите всяка вечер.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес14 НОЕМВРИ 2018

6 йога асани за плосък корем

Понякога неочакваните физически натоварвания водят до... необичайно добри коремни мускули

Фитнес13 НОЕМВРИ 2018

Фитнес вторник: 6 упражнения с... възглавница

Една тренировка, която ще натовари цялото ви тяло

Фитнес06 НОЕМВРИ 2018

Фитнес вторник: Упражнения за пред телевизора

Ето какво да правите по време на рекламите