Здраве & Фитнес : Диети20 ЯНУАРИ 2015

Тайната на петте най-полезни диети в света

Ето как го правят французите, италианците, хората в Азия и в скандинавските страни

Традиционната диета Окинава

Какво представлява: Тази разнообразна, но нискокалорична диета включва голямо количество плодове и зеленчуци и съвсем малко месо, бяло брашно и захар. Диетата Окинава има специфичен исторически контекст: хората, които формират този тип хранене, са живяли на японския остров Окинава, който е най-бедният регион в страната до Втората световна война. В последствие, Конфуцианската идея че трябва на едно хранене стомахът ни е да е само на 80% пълен също дава отражение.
Типични храни: Сладък картоф, ориз, зеленолистни, тофу, соев сос. Жителите на Окинава приемат много малко месо, морска храна и плодове.
Ползи: Днешните жители на Окинава вече не са толкова бедни, а икономическият ръст е свързан и с все по-разпространени случаи на наднормено тегло, метаболитен синдром и сърдечни заболявания. По-възрастното населени на острова обаче продължава да се храни по традиционния начин и може да се похвали със забележително дълголетие. Всъщност, Окинава държи едно от първите места в света по брой дълголетници на глава от населението. Някои учени смятат, че продължителното придържане към нискокалоричен режим на хранене може да има отношение към дълголетието.

Традиционна Азиатска диета

Какво представлява: В азиатската хранителна пирамида най-голям процент имат оризът, азиатските спагети, пълнозърнестите храни, както и плодове, зеленчуци, зеленолистни, семена и ядки. След това са рибните продукти (в много семейства се сервират всеки ден), а яйцата и пилешкото се консумират по веднъж в седмицата. Захарни изделия могат да се ядат също само един път седмично, a червеното месо – едва по веднъж месечно.
Типични храни:  В различните азиатски държави те варират, но общото е, че навсякъде консумират много варен ориз.
Ползи: Азиатските държави имат по- малко разпространение на затлъстяване, сърдечни заболявания и метаболитни проблеми. Диетата има обаче един недостатък – на фона на урбанизирания и все по-заседнал начин на живот, нейното високо съдържание на въглехидрати не повлиява хората толкова добре. Затова и дилемата за това дали Азиатската диета е толкова полезна днес в своя традиционен вид е много актуална.

Диетата “Френски парадокс”


Какво представлява:
Типичните хранителни навици на французите поднасят някои изненади на официалната наука. В страната на любовта имат едно от най-ниските нива на затлъстяване, живеят дълго, а в същото време консумират много калорична, питателна храна. Каква тогава е тайната им?
Типични храни: Пълномаслени сирена и йогурт, масло, хляб, малки, но редовни порции шоколад.
Ползи: Много учени клонят към заключението, че “Френският парадокс” е по-скоро начин на живот, а не толкова функция на това какво се слага на масата. Французите не похапват между основните хранения, ядат много, много бавно и навсякъде се придвижват пеша. Други учени са убедени, че умерената консумация на червено вино има значение за здравословното състояние на нацията.

Здравословните навици, които всяка жена трябва да има
Как да се справим, ако пълнеем от стрес
5 начина да влезете във форма без спорт

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 МАРТ 2019

Диетата "фактор Ф" ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

Диети13 МАРТ 2019

Как никога да не сме гладни с по-малко храна

Ако опитвате да ограничите количеството храна, която консумирате, тези съвети ще ви помогнат.

Диети11 МАРТ 2019

Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Диети23 ФЕВРУАРИ 2019

Алкохол и диета? Мисия възможна!

Разберете по колко и какво може да пиете, и пак да се отървете от досадните килограми