Здраве & Фитнес : Диети20 ЯНУАРИ 2015

Тайната на петте най-полезни диети в света

Ето как го правят французите, италианците, хората в Азия и в скандинавските страни

Традиционната диета Окинава

Какво представлява: Тази разнообразна, но нискокалорична диета включва голямо количество плодове и зеленчуци и съвсем малко месо, бяло брашно и захар. Диетата Окинава има специфичен исторически контекст: хората, които формират този тип хранене, са живяли на японския остров Окинава, който е най-бедният регион в страната до Втората световна война. В последствие, Конфуцианската идея че трябва на едно хранене стомахът ни е да е само на 80% пълен също дава отражение.
Типични храни: Сладък картоф, ориз, зеленолистни, тофу, соев сос. Жителите на Окинава приемат много малко месо, морска храна и плодове.
Ползи: Днешните жители на Окинава вече не са толкова бедни, а икономическият ръст е свързан и с все по-разпространени случаи на наднормено тегло, метаболитен синдром и сърдечни заболявания. По-възрастното населени на острова обаче продължава да се храни по традиционния начин и може да се похвали със забележително дълголетие. Всъщност, Окинава държи едно от първите места в света по брой дълголетници на глава от населението. Някои учени смятат, че продължителното придържане към нискокалоричен режим на хранене може да има отношение към дълголетието.

Традиционна Азиатска диета

Какво представлява: В азиатската хранителна пирамида най-голям процент имат оризът, азиатските спагети, пълнозърнестите храни, както и плодове, зеленчуци, зеленолистни, семена и ядки. След това са рибните продукти (в много семейства се сервират всеки ден), а яйцата и пилешкото се консумират по веднъж в седмицата. Захарни изделия могат да се ядат също само един път седмично, a червеното месо – едва по веднъж месечно.
Типични храни:  В различните азиатски държави те варират, но общото е, че навсякъде консумират много варен ориз.
Ползи: Азиатските държави имат по- малко разпространение на затлъстяване, сърдечни заболявания и метаболитни проблеми. Диетата има обаче един недостатък – на фона на урбанизирания и все по-заседнал начин на живот, нейното високо съдържание на въглехидрати не повлиява хората толкова добре. Затова и дилемата за това дали Азиатската диета е толкова полезна днес в своя традиционен вид е много актуална.

Диетата “Френски парадокс”


Какво представлява:
Типичните хранителни навици на французите поднасят някои изненади на официалната наука. В страната на любовта имат едно от най-ниските нива на затлъстяване, живеят дълго, а в същото време консумират много калорична, питателна храна. Каква тогава е тайната им?
Типични храни: Пълномаслени сирена и йогурт, масло, хляб, малки, но редовни порции шоколад.
Ползи: Много учени клонят към заключението, че “Френският парадокс” е по-скоро начин на живот, а не толкова функция на това какво се слага на масата. Французите не похапват между основните хранения, ядат много, много бавно и навсякъде се придвижват пеша. Други учени са убедени, че умерената консумация на червено вино има значение за здравословното състояние на нацията.

Здравословните навици, които всяка жена трябва да има
Как да се справим, ако пълнеем от стрес
5 начина да влезете във форма без спорт

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети13 МАЙ 2019

Мързеливият кето режим - работи ли?

По-лесен, но също толкова ефективен вариант като кето режимът - твърде хубаво да е истина?

Диети12 МАЙ 2019

Как да отслабнем, ако имаме фигура тип "круша"

Резките диети само ще забавят метаболизма ви, затова имате нужда от упражнения плюс правилно, но редовно хранене

Диети05 МАЙ 2019

Архетиповата диета разделя жените на четири типа

Според този експерт диетата трябва да е съобразена с характера ни

Диети29 АПРИЛ 2019

Съюзник ли е червеното вино в борбата с килограмите?

Ефектът зависи в огромна степен от това какви количества от божествената напитка си позволяваме