Здраве & Фитнес : Диети27 ДЕКЕМВРИ 2012

Пребори се с емоционалното преяждане!

Храните, богати на Омега-3 мазнини, намаляват нивото на стреса

Емоционалното преяждане заедно с обездвижването са основните причини за напълняването.

По време на празници хубавите емоции са подкрепени с обилна доза висококалорични храни, а през делничните дни стресът често се тушира пак с огромни порции нездравословна храна. Защо се получава така?

Още от раждането си свързваме храната със спокойствие и ако сега не осъзнаваш, че се поддаваш на нещо, останало от миналото си, ще посягаш без да се усетиш към някоя вкусотийка, дори когато въобще не си гладна. Още повече, че производителите на пакетирани храни знаят какво да сложат в храната, така че да се получи и лек пристрастяващ ефект.

Трудно е да избегнеш стреса напълно, особено ако животът ти върви на бързи обороти. А зимните месеци януари и февруари са традиционно по-тягостни, заради оскъдния бюджет след празниците и отминалата еуфория около Коледа и Нова година и студеното време (особено ако не си фен на ските). Имаме още по-голяма нужда да си набавим положителни емоции.

Ако не си намерила още своя начин за релаксация (медитация, някакво хоби или редовна почивка), тогава поне обърни малко повече внимание на храната, която пълни рафтовете на хладилника ти.

Изследвания са показали, че храните, богати на Омега-3 мазнини могат да намалят нивото на кортизола – хормона на стреса. С храни като ядки, спанак, броколи и риба ще свалиш напрежението по естествен път.

Това може да бъде първата крачка към справяне с емоционалното преяждане и излишните килограми. В крайна сметка, не искаме да посрещнем пролетта с коремче на пластове, преливащи от колана на дънките, нали така!

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети13 МАЙ 2019

Мързеливият кето режим - работи ли?

По-лесен, но също толкова ефективен вариант като кето режимът - твърде хубаво да е истина?

Диети12 МАЙ 2019

Как да отслабнем, ако имаме фигура тип "круша"

Резките диети само ще забавят метаболизма ви, затова имате нужда от упражнения плюс правилно, но редовно хранене

Диети05 МАЙ 2019

Архетиповата диета разделя жените на четири типа

Според този експерт диетата трябва да е съобразена с характера ни

Диети29 АПРИЛ 2019

Съюзник ли е червеното вино в борбата с килограмите?

Ефектът зависи в огромна степен от това какви количества от божествената напитка си позволяваме