Здраве & Фитнес : Диети19 НОЕМВРИ 2019

Пет причини да включим тиквата в менюто си

Намалява теглото и високото кръвно налягане и още:

Жълтата тиква е толкова питателна и здравословна, че правилно се смята за най-добрата суперхрана на есента.

Освен че е пълна с много витамини и минерали и държи вирусите надалеч, тя е страхотен помощник в борбата ни с килограмите.

Засища
Фибрите, съдържащи се в тиквата, са от много голямо значение за правилното храносмилане. В резен сурова тиква има около 3 г диетични фибри и само 50 калории. Освен това, тиквата има доста плътна сърцевина, което помага на тялото да се засити за по-дълго време. Хапвайте я предимно варена или печена.

Хлебни пръчици с тиква и червени боровинки

Подобрява зрението
В една чаша с тиква се съдържат около два пъти повече витамин А от препоръчителния дневен прием. Този витамин е от съществено значение за доброто зрение, особено на тъмно. Освен това учените са установили, че консумацията на този зеленчук предотвратява увреждането на ретината и е подходяща за прием от тези, които страдат от пигментационна ретинопатия (болест, водеща до слепота). И освен това, витамин А е изкючително полезен за здравето на кожата, зъбите и костите.

По-ниско налягане
Маслото, съдържащо се в тиквените семена, е богато на фитоестрогени, което предотвратява хипертонията. Калият, съдържащ се в тиквата пък играе важна роля при намаляване на кръвното налягане, а освен това подпомага нервната функция.

Мъфини с тиква, мед и орехи

По-добър сън
Тиквата е богата на триптофан – аминокиселина, която осигурява по-добро качество на съня. Той също така отговаря за производството на серотонин, хормона на щастието.

Покачва мускулна маса
Колкото и странно да ви се струва, тиквата има свойството да подпомага изграждането на мускулна маса. Семките, намиращи се в тиквата, имат много висока концентрация на цинк – минералът, който отговаря за изграждането на мускулната маса. Тиквеното семе, като всяка друга ядка или семе, съдържа полезни мастни киселини , голямо количество белтъци и добро количество калории (около 480 калории на 100г).

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети29 НОЕМВРИ 2019

Съвети от диетолозите за празничен сезон без трупане на килограми

Как диетолозите се хранят по време на празниците?

Диети28 НОЕМВРИ 2019

Плодовете и зеленчуците врагове на плоския корем

Да, дори сред тях има храни, които ни пречат да се чувстваме и да изглеждаме добре

Диети26 НОЕМВРИ 2019

Вкусният начин да намалим апетита си - с кленова вода

Течността, която специално се извлича от кленовите дървета в Канада, доказано намаля апетита

Диети19 НОЕМВРИ 2019

Диетата, която се бори с възпаленията в тялото

Средиземноморският начин на хранене намалява нивата на холестерола и предотвратява сърдечни проблеми