Диети09.07.2017

Лятно меню за красота

Кажете ни какво ядете, а ние ще ви кажем какви са проблемите на кожата ви

Ние сме това, с което се храним. Познатият афоризъм можем да използваме като най-важния съвет за грижа за кожата. Какво прави виното с лицето ви? Защо тенът ви изведнъж стана сивкав, а по кожата ви има малък обрив? Наспивате се, а сенките под очите ви не изчезват?

Имаме някои съвети за вас.

Кожата има нисък толеранс към някои продукти – такива са вино, млечни, захар и глутен. Тях може да обвинявате за акнето и за дълбоките бръчки. Какво причиняват те на красотата ви?

ЗАХАР

Захарта нарушава баланса на чревната флора, което веднага провокира възпаление по кожата на лицето – по повърхността се забелязват зачервявания и възпаления, кожата става с неравна повърхност. Сериозен проблем за младостта е процесът на гликиране, т.е. „захаросването“ на колагеновите влакна на кожата, което ги прави чупливи и губят еластичността си.

Съвет: Опитайте се да изключите от менюто си всички източници на захар за 21 дни – не само сладките храни, но и такива като балсамов оцет, кетчуп, колбаси и други подобни. Оставет плодовете – те помагат за храносмилането.

МЛЯКО

Непоносимостта към лактозата провокира възпаление на червата, което се изразява в обрив по кожата и отток около очите. Половите хормони естроген и прогестерон, които се съдържат в млякото, ускоряват секретирането на мастни жлези: на това се дължи излишния себум, натрупан в роговите клетки, а черните точки и комедоните не закъсняват.

Съвет: Откажете се от мляко, сирене и кашкавал и от следобедното лате. Заменете кравето мляко с растително.

ВИНО

Ако в огледалото виждате дехидратирана кожа, изразени назолабиални гънки, увиснали ъгълчета на очите, разширени пори, обрив и капилярни мрежички около клепачите – това е вашето „винено“ лице. Алкохолът води до обезводняване на организма и разширяване на капилярите – бръчките се задълбочават, а зачервяванията се засилват.

Съвет: Намалете консумацията на вино с 20% от обичайната си.

ГЛУТЕН

Излишъкът на глутен в организма се появява под формата на пигментни петна по кожата – предимно по брадичката и по бузите, както и в оттоци и зачервяване на кожата. Раздразнената чревна флора не може да абсорбира добре витамини, минерали и хранителни вещества. Това понижава имунитета и скоро се появяват язва, анемия, диабет, дерматит и други сериозни проблеми. Много са скритите източници на глутен – сосове, алкохол, сирене, йогурт и дори сладолед.

Съвет: Ако в чекмеджето на бюрото си държите безглутенов протеинов бар, а вечерта пиете по две чаши вино – кого заблуждавате?! Няма нужда да ограничавате всички източници – просто яжте повече просо, гречка и киноа. Глутенът в разумни дози е източник на аминокиселини, фосфор, калций и витамин В.

График на вашето меню за младост

Сутрин не посягайте към йогурта, а към безглутенови пълнозърнести храни, които освобождават „бавна“ енергия и ви засищат до обяд.

За обяд може да си позволите червено месо, супи, месни бульони, чушки, патладжан, домати – тогава храносмилането е най-активно. Помнете, че не трябва да комбинирате животински протеини с растителни или с бързи въглехидрати.

За вечеря яжте лесно смилаеми животински протеини – немазна риба и морски продукти, сирене и кисело мляко. Полезно за кожата е авокадото и ленено семе (съдържат амино-киселини), тиквени семки и боб (съдържат цинк), зелени салати и броколи (съдържат хлорофил).

Съвет: Ако все пак ефектът от вредните храни е налице, пийте повече вода, приемайте антиоксиданти, тренирайте повече за ускоряване на метаболизма. Богатите на въглехидрати храни яжте в първата половина на деня, когато храносмилането е най-ефективно.

Това меню наистина прави кожата красива и здрава.

Снимки: Profimedia, Instagram

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Хормоните ли са виновни за напълняването ви

Това ще ви помогне да разберете как да промените нещата

Нина Добрев промени тренировката и режима си

"Ям много повече, отколкото преди и съм по-слаба и по-силна"

Плосък корем и стегнато дупе само с две упражнения

Как може да изгорите мазнините в тези зони

7 фитнес хитрини, които не знаехте досега

Какво трябва да правим в залата, за да постигнем бърз успех

5 фитнес мантри от Рита Ора

"Вече не тренирам до пълно изтощение", разкрива певицата

Сутрешните навици на звездите за здравословен начин на живот

Холивудският диетолог Кимбърли Снайдер разкрива как трябва да стартираме деня си

Тайнaта на Елизабет Хърли за перфектни бедра

Актрисата се кълне в чудотворния ефект на казашкия клек

Защо не успяваме да се сдобием с плоско коремче?

И къде грешим в хранителния и трнировъчния режим

Как да се спасим от безсънието в горещините?

Ето какво да опитате и да видите ползите съвсем скоро

Планкът, който ще стегне цялото ви тяло

Опитайте тези варианти за още по-голям ефект

Как да оформим желаното тяло? Ето съветите от треньорите!

За дамите, които вече са загубили излишните килограми и се стремят към релеф

Избягайте от "йо-йо" ефекта в диетата

Дори липсата на сън може да е причина за връщането на тегло