Диети09.07.2017

Лятно меню за красота

Кажете ни какво ядете, а ние ще ви кажем какви са проблемите на кожата ви

Ние сме това, с което се храним. Познатият афоризъм можем да използваме като най-важния съвет за грижа за кожата. Какво прави виното с лицето ви? Защо тенът ви изведнъж стана сивкав, а по кожата ви има малък обрив? Наспивате се, а сенките под очите ви не изчезват?

Имаме някои съвети за вас.

Кожата има нисък толеранс към някои продукти – такива са вино, млечни, захар и глутен. Тях може да обвинявате за акнето и за дълбоките бръчки. Какво причиняват те на красотата ви?

ЗАХАР

Захарта нарушава баланса на чревната флора, което веднага провокира възпаление по кожата на лицето – по повърхността се забелязват зачервявания и възпаления, кожата става с неравна повърхност. Сериозен проблем за младостта е процесът на гликиране, т.е. „захаросването“ на колагеновите влакна на кожата, което ги прави чупливи и губят еластичността си.

Съвет: Опитайте се да изключите от менюто си всички източници на захар за 21 дни – не само сладките храни, но и такива като балсамов оцет, кетчуп, колбаси и други подобни. Оставет плодовете – те помагат за храносмилането.

МЛЯКО

Непоносимостта към лактозата провокира възпаление на червата, което се изразява в обрив по кожата и отток около очите. Половите хормони естроген и прогестерон, които се съдържат в млякото, ускоряват секретирането на мастни жлези: на това се дължи излишния себум, натрупан в роговите клетки, а черните точки и комедоните не закъсняват.

Съвет: Откажете се от мляко, сирене и кашкавал и от следобедното лате. Заменете кравето мляко с растително.

ВИНО

Ако в огледалото виждате дехидратирана кожа, изразени назолабиални гънки, увиснали ъгълчета на очите, разширени пори, обрив и капилярни мрежички около клепачите – това е вашето „винено“ лице. Алкохолът води до обезводняване на организма и разширяване на капилярите – бръчките се задълбочават, а зачервяванията се засилват.

Съвет: Намалете консумацията на вино с 20% от обичайната си.

ГЛУТЕН

Излишъкът на глутен в организма се появява под формата на пигментни петна по кожата – предимно по брадичката и по бузите, както и в оттоци и зачервяване на кожата. Раздразнената чревна флора не може да абсорбира добре витамини, минерали и хранителни вещества. Това понижава имунитета и скоро се появяват язва, анемия, диабет, дерматит и други сериозни проблеми. Много са скритите източници на глутен – сосове, алкохол, сирене, йогурт и дори сладолед.

Съвет: Ако в чекмеджето на бюрото си държите безглутенов протеинов бар, а вечерта пиете по две чаши вино – кого заблуждавате?! Няма нужда да ограничавате всички източници – просто яжте повече просо, гречка и киноа. Глутенът в разумни дози е източник на аминокиселини, фосфор, калций и витамин В.

График на вашето меню за младост

Сутрин не посягайте към йогурта, а към безглутенови пълнозърнести храни, които освобождават „бавна“ енергия и ви засищат до обяд.

За обяд може да си позволите червено месо, супи, месни бульони, чушки, патладжан, домати – тогава храносмилането е най-активно. Помнете, че не трябва да комбинирате животински протеини с растителни или с бързи въглехидрати.

За вечеря яжте лесно смилаеми животински протеини – немазна риба и морски продукти, сирене и кисело мляко. Полезно за кожата е авокадото и ленено семе (съдържат амино-киселини), тиквени семки и боб (съдържат цинк), зелени салати и броколи (съдържат хлорофил).

Съвет: Ако все пак ефектът от вредните храни е налице, пийте повече вода, приемайте антиоксиданти, тренирайте повече за ускоряване на метаболизма. Богатите на въглехидрати храни яжте в първата половина на деня, когато храносмилането е най-ефективно.

Това меню наистина прави кожата красива и здрава.

Снимки: Profimedia, Instagram

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Готвачът на Гуинет Полтроу разкри диетата й

Актрисата не яла почти нищо по цял ден

Бритни Спиърс е готова за Олимпийските игри

Певицата ходи на ръце и се премята като истинска гимнастичка

Ананас и овесени ядки ни правят по-млади

Ето още храни, които да включите в менюто си за забавяне на стареенето

Облекчете естествено болките по време на цикъл

Релаксирайте повече и внимавайте с храната

Протеинови закуски, които са перфектни след тренировка

Или десетите, които са позволени по време на диета:

Шакира стяга корема си с това упражнение

Певицата показва нагледно как поддържа форма

Искате бърз метаболизъм? Правете тези 5 неща всеки ден

Кои добавки да не забравяме и защо да наблегнем на тежестите

Алоето помага срещу подут корем и излишни килограми

И още от чудодейните свойства на това растение

Запазете младостта с няколко прости правила

Хидратирайте отвътре и отвън, не забрaвяйте добрата храна и още!

30-секундни упражнения извайват цялото тяло

Правете следната тренировка поне няколко пъти седмично!

Храни, които ни карат да отслабваме

Как да засилим метаболизма, без да посещаваме фитнес залата

Натали Портман дължи красотата си на веган диета

Ето какво казват проучванията за връзката между млечните продукти и акнето: