Какво похапва Серина Уилямс за закуска, обяд и вечеря, за да поддържа форма?

Топ тенисистката се грижи ежедневно да си осигурява свежа и питателна храна, а голямото й изкушение се нарича Тако

Историята на женския тенис познава голям брой велики тенисистки. Като започнем от Мартина Навратилова, минем през Щефи Граф и стигнем до Серина Уилямс, дамите определено не могат да се оплачат от невероятно талантливи състезателки.

Именно американката Уилямс обаче е смята за най-великата на корта. С нейните 72 титли в професионалния тенис, 23 от които от турнирите Голям Шлем и със рекордните над 88 милиона долара спечелени от наградни фондове, тя със сигурност може да претендира за най-добрата тенисистка изобщо.

Освен тежките тренировки, които бяха в основата на последния й голям успех в турнирите от големия шлем през 2017-та, когато тя спечели Аустрелиън Оупън за седми път, хранителния режим е другото скрито оръжие на американката. Именно затова днес ще погледнем какво яде тя на закуска, обяд и вечеря, като всички можем да вземем поука от диетата на Серина.

Закуска

Закуската на 37-годишната тенисистка се състои от овес с ягоди, мандарини и бадемово масло. Овесът е отличен източник на сложни въглехидрати, които доставят на организма енергия за по-дълго време, докато бадемовото масло съдържа много полезни мазнини. Ягодите пък съдържат много антиоксиданти, витамин C и витамин B9.

Мандарините пък са пълни с калий, фолиева киселина и витамин А. Всичко това прави една наистина страхотна и много хранителна закуска. Тази част от диетата пък вероятно е и една от причините Серина да е фаворит за спечелване на Уимбълдън 2019, като Уилямс е с коефициент за краен успех от 6.00, според конкретните тенис залагания за турнира.

Обяд

Обядът е от изключително значение и Серина очевидно е добре запозната с това. За да си осигури качествена енергия до вечерта, американката набляга на салата от маруля, спанак, мандарини, чери домати, лук, крутони, сок от лайм и няколко резенчета бадеми. Тези плодове, зеленчуци и даже хлебни изделия (крутони) са отличен източник на въглехидрати, като някои от тях даже се считат за суперхрани в лицето на спанака.

Спанакът е наистина изключителна храна, като любимата храна на Попай съдържа сериозни количества витамини А, C и B6, както и минерали, като цинк, магнезий, калий, манган и желязо. На спанака също така се предписват и други страхотни ползи за здравето, като подобряване на зрението и поддържане на нормално кръвно налягане. Но освен на салатата, Серина е голям фен и на мексиканското ястие Тако, което съдържа доста повече калории.

View this post on Instagram

It’s taco Sunday

A post shared by Serena Williams (@serenawilliams) on

Вечеря

За вечеря, 37-годишната тенисистка драстично намалява количеството храна, което приема. Тук фокусът е върху по-леката храна, която да предостави на организма нужното количество белтъчини, въглехидрати, мазнини, витамини и минерали за да се подпомогне възстановяването през нощта. Именно затова, за вечеря състезателката хапва купичка кафяв ориз със семена от Чия и салата от пресни зеленчуци.

Кафявият ориз например е отличен източник на сложни въглехидрати, като той има много по-добри хранителни свойства от белия ориз. В кафявия ориз има много повече фибри, антиоксиданти, както и минерали и витамини, отколкото в белия му еквивалент. От друга страна, семената чия са друга отлична храна, тъй като са богати на фибри, желязо, калций, антиоксиданти и Омега 3 мастни киселини. Тези мастни киселини пък са много важни за поддържането на високи нива от добрия (HDL) холестерол в кръвта.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 АВГУСТ 2019

Жените пълнеят на корем от алкохол и липса на протеини

Променете начина си на живот, за да се радвате на изваяна фигура. Ето как да го направите

Диети10 АВГУСТ 2019

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Диети09 АВГУСТ 2019

10 храни, които се борят с целулита

Включете следните продукти, за да се сдобиете с перфектно дупе

Диети08 АВГУСТ 2019

Лесни и свежи хапки до 150 калории

Заложете на здравословните плодове и няма да съжалявате