Как недоспиването ни пречи да отслабнем

Липсата на сън забавя метаболизма и дава сигнал на тялото да пази мастните си запаси

Всички експерти са категорични, че ключът за успешното отслабване е комбинацията от разумна диета, тренировки и пълноценна почивка.

Но защо липсата на достатъчно сън пречи на успешното смъкване на килограми? Заради последиците! Всички знаем как след безсънна нощ не можем да се концентрираме, в лошо настроение сме и ядем повече, като преобладавощото в менюто са бързите храни. Липсата на сън причинява и хормонален дисбаланс с множество последици.

Ядете повече
Според редица проучвания, жените спящи по 4 часа на нощ, изяждат около 300 калории повече от спящите по 8 часа. Научно изследване доказва, че хората, които се наспиват, ядат по-малко и не се лишават от храната, която обичат.

Не горите калории
Изследване на Университета в Любек, Германия установило, че след безсънна нощ общото количество изразходвана енергия на следващия ден е с 5% по-малко отколкото след добро наспиване. Разходът на енергия след ядене пък е с 20% по-малък отколкото след 8-часов сън.

cameron-diaz

Имате повишен апетит
Ако не се наспите подобаващо, се отключва хормона на глада, наречен грелин. И освен че се чувствате озверели от глад на следващия ден, се увеличава и производството на телесна мазнина. Изследване на университета в Чикаго, проведено сред 10 души с проблеми с теглото, показало, че тези без достатъчно сън загубили ½ по-малко мазнина от тези със здрав сън.

Трупате мазнини
Недостатъчният сън влияе върху действието на хормона инсулин, който отговаря за складирането на мазнини. Неговата роля е да „заведе“ глюкозата в клетките, където се изгаря, или да я натрупва в черния дроб или мускулите. Проблемът е когато клетките са резистентни на инсулина. Тогава глюкозата се натрупва като мазнина. Недоспиването увеличава клетъчната резистентност към инсулина.

Увеличава стреса, намалява енергията
Когато сме недоспали, организмът ни е под стрес. Тогава се освобождава кортизол, който унищожи мускула, което води до натрупване на мазнини и спад в защитните сили. Кортизолът унищожава и витамин В, който ни зарежда с енергия. Стресът намалява серотонина, хормонът на щастието, който мозъкът трансформира в мелатонин, когато спим добре.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети19 НОЕМВРИ 2019

Диетата, която се бори с възпаленията в тялото

Средиземноморският начин на хранене намалява нивата на холестерола и предотвратява сърдечни проблеми

Диети19 НОЕМВРИ 2019

Пет причини да включим тиквата в менюто си

Намалява теглото и високото кръвно налягане и още:

Диети15 НОЕМВРИ 2019

Как готвят жените, които никога не дебелеят

Първите спънки към перфектна фигура се крият в начина, по който подготвяме храната си

Диети01 НОЕМВРИ 2019

Кои чайове за отслабване всъщност работят?

Поглеждаме отвъд маркетинговите трикове и търсим истинските чайове за отслабване