Диети05.07.2017

Избягайте от “йо-йо” ефекта в диетата

Дори липсата на сън може да е причина за връщането на тегло

Отслабването не е никак лесна работа, но запазването на теглото след като веднъж сте се отървали от излишните килограми е двойно по-сложно. 

Тялото ни трябва да се приспособи към постоянен здравословен режим, а ние самите не трябва да се поддаваме на изкушенията. Звучи много просто, но всъщност изобщо не е така и йо-йо ефектът след всяка диета е почти неизбежен сценарий за повечето жени. Какво го причинява?

Метаболизмът ви се забавя, а вие не го осъзнавате

Общо взето, по-малкото число, което виждате на кантара, значи, че в момента тялото ви гори по-малко калории. Количеството им много зависи от теглото ви. По-пълните хора изразходват много повече енергия по време на тренировка, защото тежат повече и движенията им изгарят повече калории. Но след като сте изгубили излишните килограми, на тялото ви му трябва много по-малко енергия, затова с всеки изминал ден вие горите все по-малко и по-малко. Диетолозите предупреждават, че ако не приспособите размера на порциите си към новите си размери, със сигурност ще си върнете това, което сте свалили.

Елиминационна диета – защо е добра за всеки

Не спите достатъчно

Сънят не само ни дава достатъчно енергия (и ни прави красиви), но и поддържа линията на талията ни в норма. Защо? Когато не сте се наспали достатъчно, инстинктивно посягате към храна, често сладко, защото имате нужда точно от тази доза енергия, тъй като сте изморени. Освен това тялото ни допълнително произвежда хормони, които ни карат да ядем повече и по-малко от лептина – хормона, който обикновено му казва кога сме се заситили. Освен това, когато сме изтощени и недоспали, метаболизмът ни допълнително се забавя.

Нямате план Б

“Празнуването” на успешна диета с голям чийзбургер и пържени картофки не е правилното решение. Всеки, независимо от това колко точно килограми е изгубил, би ги върнал много бързо, ако веднага след края на диетата се върне към предишните си навици. Една от най-добрите стратегии за постоянни резултати е наблягането на по-здравословни храни в малки порции. Вместо да търсите бърз вариант за хранене и то веднага след като сте приключили с режим, опитайте се да направите малки промени в навиците си, за да се задържат те за по-дълго време.

Golo диетата – как отслабват звездите за червения килим?

Губите волята си

Ако сте успели да запазите упоритостта си в продължение на 2 или 3 месеца, в зависимост от това каква диета пазите, то със сигурност към края вече ви се иска всичко да приключи по-бързо. А след това е още по-трудно да устоите на изкушенията. Един от триковете да останете верни на добрия навик, наречен здравословно хранене, е планирането. Сутрин волята на човек е най-силна и тогава е най-подходящият момент да направите план за това какво ще хапвате през деня. Освен това, по същото време е разрешено и да прегрешите, тъй като тялото и мозъкът ви се нуждаят от енергия от най-важното хранене през деня, а пък до вечерта ще изгорите всичко.

Старите навици трудно се загърбват

Само защото сте променили нещата, които ядете, това не значи, че сте започнали да обръщате достатъчно внимание на това кога и защо се храните. Важно е да промените цялостния начин, по който гледате на храната. Изпитвате ли нужда да се храните, докато осъществявате социални контакти (на среща с приятели в заведение или на кино)? Попадате ли в капана на супермакетите, които предлагат повече храна за по-малко пари? Воденето на дневник може да ви покаже къде точно и как бъркате в подхода си към храненето, тъй като е доста трудно да забележите проблемите, докато не видите, че те се повтарят. Ако не покажете на мозъка си и на тялото си, че това всъщност не е правилно, бъдете готови за връщането на килограмите обратно.

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Хормоните ли са виновни за напълняването ви

Това ще ви помогне да разберете как да промените нещата

Нина Добрев промени тренировката и режима си

"Ям много повече, отколкото преди и съм по-слаба и по-силна"

Плосък корем и стегнато дупе само с две упражнения

Как може да изгорите мазнините в тези зони

7 фитнес хитрини, които не знаехте досега

Какво трябва да правим в залата, за да постигнем бърз успех

5 фитнес мантри от Рита Ора

"Вече не тренирам до пълно изтощение", разкрива певицата

Сутрешните навици на звездите за здравословен начин на живот

Холивудският диетолог Кимбърли Снайдер разкрива как трябва да стартираме деня си

Тайнaта на Елизабет Хърли за перфектни бедра

Актрисата се кълне в чудотворния ефект на казашкия клек

Защо не успяваме да се сдобием с плоско коремче?

И къде грешим в хранителния и трнировъчния режим

Как да се спасим от безсънието в горещините?

Ето какво да опитате и да видите ползите съвсем скоро

Планкът, който ще стегне цялото ви тяло

Опитайте тези варианти за още по-голям ефект

Как да оформим желаното тяло? Ето съветите от треньорите!

За дамите, които вече са загубили излишните килограми и се стремят към релеф

Лятно меню за красота

Кажете ни какво ядете, а ние ще ви кажем какви са проблемите на кожата ви