Диетата Пеган комбинира най-доброто от известните режими за хранене

Комбинацията между палео и веган се оказва една от най-ефективните

Крайните решения за диетата рядко може да доведе до добър резултат за здравето ни в дългосрочен план. Затова режимът Пеган е създаден като щадящ вариант, комбинация между няколко диети, подходящ за повече хора.

Диетата хибрид е създадена от д-р Марк Химан, който дълго време се консултирал с доктори, специализирани във веган режима и други, със знания за палео диетата. На шега той нарекъл себе си “пеган”, защото постоянно менял мнението си за двата режима. От тази игра на думи му хрумнала идеята за новата диета, която да вземе най-добрите страни от две от най-известните стилове на хранене.

Веганството е полезно за много хора, защото намаля значително нивата на хорестерол в кръвта, като елиминира всички храни от животински източници. За сметка на това, обаче, приетото количество протеин през деня значително спада и често хората с проблеми с ниското кръвно налягане се затрудняват да спазват диетата.

Междувременно палео диетата е ориентирана към високо съдържание на зеленчуци в менюто, в комбинация с месо, като забранява всякакви захари, млечни продукти и бобови култури. За съжаление, обаче, редица изследвания показват, че продължителното спазване на този режим, може да доведе до проблеми със здравето.

Пеган диетата комбинира двете концепции, като взима само добрите страни на диетите и намаля недостатъците им.

Тя съветва да ядем 75% плодове и зеленчуци, като се стараем да консумираме по-малко храни с високо съдържание на захар и въглехидрати.

Останалите 25% от диетата ни може да се състои от месо, но само органично и от високо качество. Препоръчва се млечните продукти да са възможно най-малко, макар и да не са напълно забранени. Същото се отнася и за храните с високо съдържание на глутен.

Забранено е олиото и маслото от всякакъв източник, с изключение на кокосовото. Преработените храни, богати на вредни мазнини също, трябва да се избягват, като разбира се, се има предвид чипсовете, бързите закуски и готовите десерти.

Едно лесно правило, което д-р Химан препоръчва, е храните, които ядем да са създадени само от по няколко продукта и с възможно най-малко преработка – колкото по-семпло, толкова по-добре.

Добри въглехидрати, лоши въглехидрати, а сега и “нет” въглехидрати

Диетата е ефективна, защото в основата си тя следва главните правила на здравословното хранене, без да забранява твърде много храни. Всъщност тя може да бъде погледната не само като диета, ами като на начин на живот, което според всички специалисти е най-доброто решение, което можем да изберем за диетата си.

Суперхраните на лятото

Японската диета, която стапя килограмите

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 АВГУСТ 2019

Жените пълнеят на корем от алкохол и липса на протеини

Променете начина си на живот, за да се радвате на изваяна фигура. Ето как да го направите

Диети10 АВГУСТ 2019

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Диети09 АВГУСТ 2019

10 храни, които се борят с целулита

Включете следните продукти, за да се сдобиете с перфектно дупе

Диети08 АВГУСТ 2019

Лесни и свежи хапки до 150 калории

Заложете на здравословните плодове и няма да съжалявате