Диетата Пеган комбинира най-доброто от известните режими за хранене

Комбинацията между палео и веган се оказва една от най-ефективните

Крайните решения за диетата рядко може да доведе до добър резултат за здравето ни в дългосрочен план. Затова режимът Пеган е създаден като щадящ вариант, комбинация между няколко диети, подходящ за повече хора.

Диетата хибрид е създадена от д-р Марк Химан, който дълго време се консултирал с доктори, специализирани във веган режима и други, със знания за палео диетата. На шега той нарекъл себе си “пеган”, защото постоянно менял мнението си за двата режима. От тази игра на думи му хрумнала идеята за новата диета, която да вземе най-добрите страни от две от най-известните стилове на хранене.

Веганството е полезно за много хора, защото намаля значително нивата на хорестерол в кръвта, като елиминира всички храни от животински източници. За сметка на това, обаче, приетото количество протеин през деня значително спада и често хората с проблеми с ниското кръвно налягане се затрудняват да спазват диетата.

Междувременно палео диетата е ориентирана към високо съдържание на зеленчуци в менюто, в комбинация с месо, като забранява всякакви захари, млечни продукти и бобови култури. За съжаление, обаче, редица изследвания показват, че продължителното спазване на този режим, може да доведе до проблеми със здравето.

Пеган диетата комбинира двете концепции, като взима само добрите страни на диетите и намаля недостатъците им.

Тя съветва да ядем 75% плодове и зеленчуци, като се стараем да консумираме по-малко храни с високо съдържание на захар и въглехидрати.

Останалите 25% от диетата ни може да се състои от месо, но само органично и от високо качество. Препоръчва се млечните продукти да са възможно най-малко, макар и да не са напълно забранени. Същото се отнася и за храните с високо съдържание на глутен.

Забранено е олиото и маслото от всякакъв източник, с изключение на кокосовото. Преработените храни, богати на вредни мазнини също, трябва да се избягват, като разбира се, се има предвид чипсовете, бързите закуски и готовите десерти.

Едно лесно правило, което д-р Химан препоръчва, е храните, които ядем да са създадени само от по няколко продукта и с възможно най-малко преработка – колкото по-семпло, толкова по-добре.

Добри въглехидрати, лоши въглехидрати, а сега и “нет” въглехидрати

Диетата е ефективна, защото в основата си тя следва главните правила на здравословното хранене, без да забранява твърде много храни. Всъщност тя може да бъде погледната не само като диета, ами като на начин на живот, което според всички специалисти е най-доброто решение, което можем да изберем за диетата си.

Суперхраните на лятото

Японската диета, която стапя килограмите

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети21 ЯНУАРИ 2020

Дори веган диетата може да бъде опасна за природата

Един от най-големите виновници - бадемовото мляко и листните зеленчуци

Диети18 ЯНУАРИ 2020

Въглехидрати за закуска, обед и вечеря - възможно с правилната диета

Само от името й предсказваме, че ще ни хареса - "Super Carb"

Диети17 ЯНУАРИ 2020

Топ 5 на най-полезните диети в света

Ето как го правят французите, италианците, хората в Азия и в скандинавските страни

Диети15 ЯНУАРИ 2020

По-тънка талия без тренировки?

Единствените упражнения, които ще правите, ще са дихателни