Здраве & Фитнес : Диети29 АВГУСТ 2018

Ако сте на възраст над 40 и искате да отслабнете

Има как да надхитрите метаболизма си да сте в супер форма

С годините става все по-трудно да се отървем от досадните килограми, но за всяка възраст има точно определени правила, които да спазваме, за да постигнем мечтаната фигура.

След като навършим 40 години, метаболизмът се забавя и съответно много лесно трупаме килограми и много трудно ги губим. Според здравните експерти, една жена на 20 години изгаря 300 калории повече от една жена на 40. Освен това, поради предстоящата менопауза, понижените нива на естроген може да предизвикат инсулинова чувствителност, което води до повишен глад за сладко и мазни храни.

Въпреки това, има няколко прости правила, които ако спазваме, ще ни помогнат да надхитрим бавния метаболизъм и така не просто да отслабнем, а и да се чувстваме по-енергични.

Припомнете си златните правила на отслабването

Не случайно тези правила са златни, тъй като са приложими за всяка една възраст. Започнете с това да намалите дневния си калориен прием с около 400-500 калории, но не за сметка на някое хранене. Не пропускайте закуската или обяда, а просто приемайте повече храни като зеленчуци и плодове, за да се чувствате достатъчно енергични през деня. И не на последно място, поставете си реални цели – загубата на приблизително 1 килограм на седмица се счита за здравословна.

Преосмислете количеството на порциите си

Помните ли онези картинки с чинии в които храната е разделена на сектори? Не са случайни. Препоръчително е чинията да е наполовина пълна с плодове и зеленчуци, а храните богати на протеин – йогурт, месо, яйца – да са с размера на дланта ви. По-сложните въглехидрати трябва да заемат място с размера на юмрука ви, а останлото да се заеме от полезните мазнини като зехтин, авокадо и ядки.

По-често, но по-малко

Ако сте (станали) чувствителни към инсулин, то тогава нивата на кръвната ви захар са много нестабилни и вероятно изпитвате постоянен глад. За да не се нахвърлите на шоколада и чипса късно вечер, след като цял ден сте гладували, бъдете сигурни, че се храните поне 5 пъти на ден. Препоръчително е междинното хранене да бъде кисело мляко, ядки или плод, за да се чувствате сити и свежи.

Награждайте се по-обмислено

Въпреки всички усилия, няма как от време на време да не похапвате някоя “забранена” храна. За съжаление обаче, на 40 години чипсът и сладкото не се изгарят толкова бързо и лесно колкото на 20. Затова си създайте навика да си угаждате само в краен случай или най-добре си измислете правило – 1 или 2 пъти седмично да похапвате вредни храни, като отново внимавате с порциите.

Движение, движение и пак движение!

Когато сте на 40 години, 30-минутната разходка на ден е задължителна, но крайно недостатъчна, за да отслабнете. Ако искате да влезете във форма, но не желаете да посещавате залата, просто увеличете разходките като правите по минимум 10,000 крачки на ден, а при хубаво време поемете по някоя еко пътека в гората и така не само ще се погрижите за физическото си, но и за емоционалното си здраве.

Още няколко съвета за дамите на 40 години:

Жените на 40 и правилната грижа за кожата

8-те упражнения, които жените над 40 трябва да правят

Модни съвети за стилните дами над 40

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети10 АВГУСТ 2019

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Диети09 АВГУСТ 2019

10 храни, които се борят с целулита

Включете следните продукти, за да се сдобиете с перфектно дупе

Диети08 АВГУСТ 2019

Лесни и свежи хапки до 150 калории

Заложете на здравословните плодове и няма да съжалявате

Диети07 АВГУСТ 2019

Гарантирано отслабване за една седмица

Фокусирайте се върху това да подобрите храносмилането и тонуса си, приемайте достатъчно протеини + още съвети: