7 храни, които ви карат да ядете повече

Скоро след като сте хапнали, се чувствате по-гладни и от преди

7 храни, които ви карат да ядете повече

Със сигурност ви се е случвало малко след като се хапналли обилно, да се почувствате отново гладни и то понякога повече и от преди. Причината? Избрали сте храна, която събужда апетита ви, тъй като съдържа много калории и малко или почти никаква хранителна стойност. 

Кои са 7-те храни, от които се огладнява още повече?

#Бял хляб и паста. Бялото брашно, което се използва при направата на хляб и паста, е предварително обработено, което означава, че основните витамини и минерали в него са изключително малко. Това повишава рязко нивата на инсулин и когато те спаднат, отново се чувствате гладни. Съвет: заложете на пълнозърнестите видове хляб и паста, които се разграждат по-бавно и са по-пълноценна храна.

#Сокове. Подобно на белия хляб и паста, соковете повишават нивото на инсулин и след това “отприщват” апетита ви. Тъй като и те са обработени, соковете почти не съдържат засищащите фибри. По-добре заложете на прясно изцеден сок, а най-добре консумирайте плода свеж или сушен.

#Солени снаксове. Те също повишават инсулина, тъй като съдържат прости въглехидрати (и много мазнини!), които тялото обработва много бързо и съответно апетита се събужда скоро след това. Изберете пълнозърнести и печени, а не пържени снакове, които ще ви държат по-дълго време сити.

#Fast food. Бързата храна съдържа транс мазнини, които пречат в червата да се образуват невротрансмитери като допамин и серотонин, свързани с чувството за ситост. Освен това, високото съдържание на сол предизвиква дехидратация, която организма разчита като глад, тъй като сигналите за глад и жажда “изглеждат” еднакви на мозъка.

5 лесни трикове да ядете по-малко

#Полуготови ястия. Храните, които само трябва да притоплите или досготвите, съдържат добавен вкус – содиум глутамат – който повишава апетита с 40%, според последни проучвания. Приготвяйте ястията си сами и така ще сте сигурни какво точно съдържат.

#Зърнени закуски със захар. Ако изберете пълнозърнеста закуска без захар, ще сте сити по-дълго време. Но обикновената, пълна със захар, съдържа въглеводороди, които се усвояват бързо и ви оставят по-гладни и от преди.

12 трика с които ще направите всяко хапване по-здравословно

#Нискомаслени млечни продукти. Да, те съдържат по-малко калории, но са по-зле балансирани. Мазнините, които по принцип се съдържат в млечните продукти, помагат за бавното разграждане на лактозата и когато те отсъстват, тялото ги изгаря много бързо, което води до чувство за празнина. Най-добре е да заложите на млечни продукти с 2% масленост.

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Плодовете с най-малко захари
Диети19 ОКТОМВРИ 2020

Плодовете с най-малко захари

Ако внимаваме със захарта, трябва да имаме предвид и фруктозата

Когато тялото ни подсказва, че е време да променим диетата
Диети23 СЕПТЕМВРИ 2020

Когато тялото ни подсказва, че е време да променим диетата

Ако забелязвате някой от тези седем симптома, значи организмът ви се опитва да ви изпрати предупредителен знак

Типичните грешки на една "здравословна" закуска
Диети10 СЕПТЕМВРИ 2020

Типичните грешки на една "здравословна" закуска

Или още от капаните на храненето по време на диета

Това са петте най-ефикасни диети в света
Диети31 АВГУСТ 2020

Мързеливият кето режим - работи ли?

По-лесен, но също толкова ефективен вариант като кето режимът - твърде хубаво да е истина?