Здраве & Фитнес : Диети14 ДЕКЕМВРИ 2018

7 храни, които ви карат да ядете повече

Скоро след като сте хапнали, се чувствате по-гладни и от преди

Със сигурност ви се е случвало малко след като се хапналли обилно, да се почувствате отново гладни и то понякога повече и от преди. Причината? Избрали сте храна, която събужда апетита ви, тъй като съдържа много калории и малко или почти никаква хранителна стойност. 

Кои са 7-те храни, които много бързо връщат и събуждат апетита ви?

#Бял хляб и паста. Бялото брашно, което се използва при направата на хляб и паста, е предварително обработено, което означава, че основните витамини и минерали в него са изключително малко. Това повишава рязко нивата ви на инсулин и когато те спаднат, отново се чувствате гладни. Съвет: заложете на пълнозърнестите хляб и паста, които се разграждат по-бавно от организма.

#Сокове. Подобно на белия хляб и паста, соковете повишават нивото на инсулин и след това “отприщват” апетита ви. Тъй като и те са обработени, соковете почти не съдържат фибри, които са много хранителни. По-добре заложете на прясно изцеден сок, а най-добре консумирайте плода свеж или сушен.

#Солени снаксове. Те също повишават инсулина, тъй като съдържат прости въглехидрати (и много мазнини!), които тялото обработва много бързо и съответно апетита се събужда скоро след това. Изберете пълнозърнести и печени, а не пържени снакове, които ще ви държат по-дълго време сити.

#Fast food. Бързата храна съдържа транс мазнини, които пречат в червата да се образуват невротрансмитери като допамин и серотонин, свързани с чувството за ситост. Освен това, високото съдържание на сол предизвиква дехидратация, която организма разчита като глад, тъй като сигналите за глад и жажда “изглеждат” еднакви на мозъка.

5 лесни трикове да ядете по-малко

#Полуготови ястия. Храните, които само трябва да притоплите или досготвите, съдържат добавен вкус – содиум глутамат – който повишава апетита с 40%, според последни проучвания. Приготвяйте ястията си сами и така ще сте сигурни какво точно съдържат.

#Зърнени закуски със захар. Ако изберете пълнозърнеста закуска без захар, ще сте сити по-дълго време. Но обикновената, пълна със захар, съдържа въглеводороди, които се усвояват бързо и ви оставят по-гладни и от преди.

12 трика с които ще направите всяко хапване по-здравословно

#Нискомаслени млечни продукти. Да, те съдържат по-малко калории, но са по-зле балансирани. Мазнините, които по принцип се съдържат в млечените продукти, помагат за бавното разграждане на лактозата и когато те отсъстват, тялото ги изгаря много бързо, което води до чувство за празнина. Най-добре е да заложите на млечни продукти с 2% масленост.

 

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 МАРТ 2019

Диетата "фактор Ф" ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

Диети13 МАРТ 2019

Как никога да не сме гладни с по-малко храна

Ако опитвате да ограничите количеството храна, която консумирате, тези съвети ще ви помогнат.

Диети11 МАРТ 2019

Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Диети23 ФЕВРУАРИ 2019

Алкохол и диета? Мисия възможна!

Разберете по колко и какво може да пиете, и пак да се отървете от досадните килограми