Психология : Кариера10 СЕПТЕМВРИ 2018

Как да преодолеем стреса на работното място

Започнете с грижата за духа и тялото!

Как да разпознаете дали стреса, който изпитвате на работното място е в рамките на нормалното, или трябва да вземете мерки, за да промените ситуацията?

Прекаленият стрес води до влошено здраве и намалява работоспособността, така че за дължително да се погрижите по-специално за себе си, когато сте под голяма пара.

Признаци, че натоварването на работното място ви идва в повече:

За по-продължителен период от време (поне месец) имате тези оплаквания или някои от тях: тревожност, раздразнителност, депресивни състояния, апатия, липса на интерес към работата, проблеми със съня, умора, проблеми с концентрацията, мускулно напрежение или главоболие, стомашни проблеми, нежелание за излизане с приятели, намалено либидо и прекаляване с алкохола.

Какво да правим, когато стресът взима връх:

1. Намалете стреса на работното място като се погрижите за себе си

Започнете да обръщате повече внимание на физическото и емоционалното си здраве. Когато нуждите на тялото ви са задоволени, ще се чувствате по-силна и устойчива на стреса. Грижата за себе си включва:
Редовно движение, дори ако това е последното нещо, което ви се прави. Аеробните спортове активират производството на хормони, които повдигат настроението.

Избирайтв правилната храна. Ниската кръвна захар ще ви направи тревожна и раздразнителна, а преяждането – летаргична. Хапвайте малки порции на често със здравословна храна, за да поддържате нивото на кръвната захар стабилно.

Избягвайте алкохола и цигарите. Те може да изглеждат успокояващи на пръв поглед, но всъщност са мощни стимуланти на нервната система и водят до по-високи, а не по-ниски нива на тревожност.

Спете достатъчно. Това е ключов фактор за по-голяма издръжливост на стрес.

7 проблема с външния вид, които съсипват кариерата

2. Намалете стреса на работното място като се научите по-добре да приоритизирате

Перфекционистката нагласа не е от полза за никого и често води до състояние на “бърнаут” (прегаряне) – пълно изтощение.

Създайте си балансиран график. Не оставяйте 90% от работните задачи в един ден от седмицата, а през останалото време да се занимавате с несъществени неща.

Преценявайте реално колко време отнемат различните работни ангажименти, за да не се опитвате да вместите прекалено много неща в един ден.

Опитвайте се да тръгвате за работа с 10-15 минути по-рано от обичайното. Често пъти бързането сутрин за автобуса или с колата по пътя до офиса ви кара да се чувствате изнервена с часове след това.

Хапвайте обяда си извън офиса, за да имате възможност да се разсеете малко от работния процес и да се върнете освежена.

Бъди незаменима на работното си място!

3. Намалете стреса в офиса като повишите емоционалната си интелигентност

За да можете да поддържате самоувереноста си дори и в моменти на силно напрежение, трябва да работите върху умението си да се справяте с емоциите си по конструктивен и позитивен начин. Един от показателите за висока емоционална интелигентност е да можете да говорите с другите хора с уважение, като преодолявате различията помежду ви и лекувате наранените чувства, ако има такива, за да се разпръсне напрежението при контактите ви с околните.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА КАРИЕРА

Кариера15 ОКТОМВРИ 2018

Не допускайте да ви мачкат на работа, ако сте интроверт

Макар интровертите да са около половината от населението на Земята, те съставляват само 2% от мениджърите на високо ниво

Кариера26 СЕПТЕМВРИ 2018

Добрият лидер никога не казва "Може би"

Научете кои са трите фрази, които издават, че шефът е некадърен

Кариера27 АВГУСТ 2018

Септември е най-подходящият месец за смяна на работата

Есента е времето на големите промени

Кариера05 ЮНИ 2018

Какво ни пречи да градим успешна кариера

Внимавайте с емоциите и думите, които изричате на работното място