Да се преборим с постоянната тревожност

Съзнанието може да бъде препрограмирано така, че да не живеем в постоянен стрес

Животът в днешно време е такъв, че огромен брой хора са измъчвани от чувство на тревожност.

То е постоянното притеснение за настоящето, но най-вече за бъдещето. Страх от всичко, което би могло да ни се случи, несигурност какво ни предстои. Ако оставим тези мисли да се вихрят неконтролирани, те буквално ще изядат спокойствието ни, ще ни направят изнервени и потиснати.

С малко самопомощ, можете да се научите лесно да се успокоявате, когато усетите, че мислите ви започват да препускат в нежелана посока.

Хванете процеса навреме

Има родители на малки деца, които всеки път, когато детето започне да буйства, започват да си мислят: “Какво ли ще е, когато тръгне на училище? Как ще се оправяме?”. Други хора постоянно се притесняват за пари и все си мислят за това, как в даден момент недоимъкът може да ги връхлети като бедствие, което само дебне зад ъгъла. Много е важно да установим какъв тип тревожни мисли ни измъчват. След което да си зададем въпроса: “Какво бих могъл да направя по въпроса”? Ако имате конкретни натрапчиви мисли, пасивното очакване на евентуалното бедствие може малко по малко да срине психиката ви. Затова, набележете конкретния проблем и си изградете стратегия за действие. Ако, например, ви измъчват притеснения за пари, започнете да спестявате или се поинтересувайте за курсове, с които да подобрите квалификацията си и да можете по-лесно да си намирате работа, ако се наложи. Не оставяйте умът ви да се увива около едно и също нещо в напразна агония – действайте!

Пет дни без Фейсбук правят чудеса за душата

Медитирайте, тичайте, шийте…

Всичко, което успешно ви кара да се разсеете от мрачните мисли, е добре дошло. Култивирайте си навика да се захващате с нещо полезно/ приятно в мига, в който се усетите, че тревожността ви сграбчва за гърлото. Някои жени се супокояват, като вършат домакинска работа, например бършат пода или сгъват пране. Ако това ви помага, чудесно – действайте. Не оставяйте тревогите ви да се скупчат като буреносни облаци над главата ви, бъдете активни. Пробвайте различни неща, докато откриете какво ви успокоява най-пълноценно. За някои това са по-скоро физически дейности, други хора се успокояват от пипкави, повтаряеми действия като плетенето, например.

Претъпканият гардероб води до стрес и депресия

Припомняйте си с какви ресурси разполагате

Какъвто и проблем да ви връхлети, не забравяйте, че не сте изправени безпомощни пред него като пред стена за разстрел. Всеки човек разполага с определени ресурси, които да мобилизира в момент на криза. Сред тях са: роднините и близките приятели, които да се притекат на помощ; добрите ви контакти в професионалните среди; опитът ви – в работата и житейски; децата ви; материалните притежания. И, разбира се, най-ценното от всичко е здравето. Когато сте най-притеснени и умът ви се върти в кръг, си кажете: всеки проблем има решение. Каквото и да се случи, ще се мобилизирате и ще посрещнете трудностите, а рано или късно ще преминете и през този период. Припомняйте си минали тежки моменти, които сте превъзмогнали и сега, от позицията на времето, далеч не ви изглеждат толкова страшни. И накрая – ценете живота и всеки неповторим миг от него. Не оставяйте някаква вероятност да трови това, което е реалност, а именно настоящия момент!

5 качества, с които ще се издигнете в кариерата

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Better me20 ФЕВРУАРИ 2020

Наръчник за успех от Виктория Бекъм, Бионсе и още три влиятелни жени

"Повечето от хората, които работят за мен, са жени", споделя Виктория Бекъм

Better me08 ФЕВРУАРИ 2020

Номофобия: Ужасът да не останеш без телефон

Научете кои са симптомите, че сте пристрастени към мобилния си, и как да се справите с това

Better me20 ЯНУАРИ 2020

Японският метод, който ще ви помогне да организирате парите си

Разработен пред век, но работи по-добре от всякога точно днес

Better me19 ЯНУАРИ 2020

Как да се превърнете в по-спокоен човек

Усвоете тези 10 навика