Психология : Better me27 ОКТОМВРИ 2020

3 стъпки към добро първо впечатление – на работа и на първа среща

Усмивката е най-доброто ви оръжие и в двата случая

3 стъпки към добро първо впечатление - на работа и на първа среща

Разполагате с 10 минути, от които зависят дали ще има втора среща, както и второ интервю. Как ще ги използвате?

Колко важно е първото впечатление? Според учени от университета в Минесота, допитали се до 164 души, хората, които са успели да направят положително първо впечатление, са установили по-добра връзка с другите – било то професионална или на среща.

Това е така, защото мозъкът ни е свикнал да прави преценка за обектите пред него в рамките на секунди, навик, който се е развил още при примитивното човечество, когато е трябвало човек да преценя дали някой е заплаха за него моментално. От там се появява и инстинкта “бий се или бягай”.

3 стъпки към добро първо впечатление - на работа и на първа среща

Сега в рамките на няколко минути можем да си изградим впечатление за човека, с когото говорим, и рядко това впечатление се променя. Това важи и на срещите, и в бизнес средата.

8 правила за първия ден на нова работа

Според психолозите във всяка ситуация са важни няколко фактора – как изглеждаме, как се усмихваме, как се отнасяме с човека срещу нас и с другите, които ни заобикалят, и как отговаряме на въпроси.

7 трика, с които ще накарате хората да ви харесват повече

При интервютата е важно да се облечем според позицията, за която кандидатстваме, но и едновременно да запазим щипка от собствения си стил. Но при срещите изцяло зависи от личния ни подход. И в двата случая, обаче, препоръчваме лек грим, който да подчертае естествената ни красота. За предпочитане е акцентът да падне върху очите, защото при първи разговор с човек е важно да успеем да запазим вниманието му, а това най-лесно се случва чрез очния контакт.

3 стъпки към добро първо впечатление - на работа и на първа среща

Вторият най-важен фактор е усмивката и учтивото държание. Хуморът също помага при изграждането на първо впечатление, но трябва да внимаваме как го прилагаме, защото и на среща, и на интервю можем да срещнем човек с различно чувство за хумор от нас и това да накара шегите ни да изглеждат груби.

И в двата случая трябва да се стараем да не монополизираме разговора, а да създадем дискусия. Отправянето на въпроси, стига те да са подбрани правилно, може изцяло да промени диалога. Не трябва да се страхуваме да попитаме дори интервюиращия ни за нещата, които ни интересуват – като заплащането, условията на работа и прочие.

Важно е, когато на нас ни е зададен въпрос, да отговаряме с ясни отговори и без прекалено дълги изречения, за да запазим динамиката на разговора. 

Уроци за щастието от една от най-щастливите държави в света

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Японският метод, който ще ви помогне да организирате парите си
Better me23 НОЕМВРИ 2020

Японският метод, който ще ви помогне да организирате парите си

Разработен преди век, но работи по-добре от всякога точно днес

5 простички трика, с които да се мотивираме за работа в рамките на минути
Better me16 НОЕМВРИ 2020

5 простички трика, с които да се мотивираме за работа в рамките на минути

Музиката и хуморът са най-добрите ви приятели, когато имате нужда от бързо решение за повече продуктивност на работа

Как да спечелите вниманието на всеки?
Better me24 ОКТОМВРИ 2020

Уроци за щастието от една от най-щастливите държави в света

В държавата, в която най-често времето е мрачно и неприятно, настроението на хората винаги е ведро

Ново проучване доказва, че е по-добре да раждаме децата си на по-късна възраст
Better me13 ОКТОМВРИ 2020

Какво могат да ни научат майките за успеха на работа

Организация на времето е тяхното второ име