Мода : #BringTheBloggers30 ЮНИ 2020

Можем ли да успеем като инфлуенсъри, ако имаме малко последователи?

Гергана Костадинова ни разкрива как се е променил подходът на бизнеса към блогърите и влогърите и кои са следващите водещи лица в инфлуенс маркетинга

Можем ли да успеем като инфлуенсъри, ако имаме малко последователи?

Търсим отговори на въпросите какви инфлуенсъри се търсят от брандовете днес и как можем да превърнем профилите ни в социалните медии в източник на средства.

Гергана Костадинова е един от създателите на агенция Right Direction, която се занимава с цялостно комуникационно обслужване за различни клиенти. Дълги години е работила като редактор и журналист в множество медии, била е част от различни агенции и вътрешни ПР отдели на компании, а преди 9 години основава Right Direction.

От опита си в сферата тя наблюдава, че броят на лайковете и последователите вече не е единственият важен критерий при подбора на инфлуенсърите, с които бизнесите избират да работят. Дори напротив – според нея бъдещето е в нано-инфлуенсърите, затова и дори да имаме по-малко последователи към момента, можем да бъдем атрактивни към брандовете, които си търсят да работят с инфлуенсърите.

Вижте какво още ни сподели Гергана, а на всички ваши въпроси тя ще може да отговори в четвъртък, когато ще се проведе и третото издание на #BringTheBloggers.

Ако сте пропуснали да запазите мястото си, можете да го направите, като изпратите имейл на events@atticaeva.bg.

Можем ли да успеем като инфлуенсъри, ако имаме малко последователи?

Как се промени нагласата на бизнеса към работата с инфлуенсъри през последните години?

Определено бизнесът все повече залага на работата с блогъри, влогъри и инфлуенсъри като част от комуникационния микс в различни кампании. Разбира се, зависи от клиента и кампанията, както и от останалите канали, които са подбрани от конкретния бранд. Много често международните маркетинг отдели имат много конкретни изисквания и виждания как да протече дадена кампания, какво съдържание и резултати очакват, а в други случаи дават свобода на локалните бранд мениджъри и агенцията да предложат решения.

Има огромна разлика в кампаниите, които правихме преди 9-10 години, когато не беше разпространен инфуенсър маркетингът във вида, в които се случва днес. Сега има все повечето възможности за интеракции и комуникация на самите блогъри и влогъри с последователите им, разнообразието от канали за тази комуникация и нарастващата конкуренция между създателите на съдържание.

Промените, които забелязваме са, че се предпочитат блогъри и влогъри, които имат собствени канали за комуникация, а не разчитат само на самите социални мрежи и платформи – например да имат собствен сайт и домейн, имейл абонати. Това показва сериозно отношение от тяхна страна, защото да си инфлуенсър и да получаваш пари от брандове, е работа преди всичко. Предвид последните месеци и с оглед на настоящата ситуация с Covid-19 очакваме промяна в досега установените практики с още повече изисквания към инфлуенсърите, които ще трябва да се адаптират към трансформиращата се среда.

Нещо, на което ще се обръща все по-голямо внимание занапред, е действителната аудитория на инфлуенсърите като демографски профил и най-вече като възраст.

С кои инфлуенсъри работите вие и какви са критериите ви при подбора им?

Работим с различни инфлуенсъри, като подборът им зависи от конкретния продукт, услуга, клиент и кампания. Клиентите имат все повече конкретни изисквания какви блогъри и влогъри търсят за проектите си. Разбира се, има случаи и клиенти, при които локално с екипите на брандовете решаваме каква кампания да осъществим или с кой инфуленсър да направим дългосрочна колаборация, което е чудесно, защото има специфики на нашия български пазар, които задължително трябва да се отчетат и съобразят.

Ние като агенция се стремим да предлагаме на клиентите ни инфлуенсъри, които влагат отношение и внимание в работата си, които са креативни и отворени за нестандартни идеи, с които се работи лесно и приятно и които отчитат по най-добрия начин постигнатите резултати. Определено предпочитаме блогъри и влогъри, ориентирани към съдържанието, което не се изчерпва само с генериране на 1-2 снимки и сторита в социалните мрежи. За нас е важно да реализираме кампании с дългосрочни партньорства между брандовете и инфлуенсърите, за да може да има консистентност в комуникацията и да избягаме от работата “на парче“, която не води до задоволителен дългосрочен резултат.

Какво мислите за възходът на нано-инфлуенсърите?

Нано- и микро-инфлуенсърите ще са все по-предпочитани от брандовете у нас, защото тяхната аудитория е много по-ангажирана и реагира много добре на цялостното им присъствие, а и те самите успяват да предложат много и различни варианти за съдържание. Те често са и ориентирани в конкретна ниша, което също е търсено от компаниите. Ние залагаме предимно на нано-инфуенсъри при планиране към клиентите, защото вярваме, че такива партньорства носят огромен смисъл. За мен е и въпрос на време нано-инфлуенсърите днес да станат сред най-предпочитаните утре, защото всички започват с малко последователи, но ако са постоянни в усилията си, предлагат интересно съдържание за аудиторията си и успяват да изградят истински отношения с нея няма как да не се развият. Въпрос на време е и самите компании да предпочитат все повече нано-инфлуенсърите, защото се наблюдава едно пренасищане на присъствие на различни брандове при едни и същи блогъри и влогъри, което води до дългосрочна промяна на тяхното основно съдържание, а потребителите им го забелязват и поради това могат да загубят доверие в даден момент.

Кои социални мрежи използвате най-често за кампаниите си?

Според клиентите и техните дългосрочни стратегии залагаме на Facebook, Instagram, YouTube, а вече има интерес и към Pinterest и TikTok. При всички положения участието в социалните медии и мрежи изисква не само финансов ресурс, но и представяне по правилния начин на самото съдържание и изграждане на екип, който да се грижи за цялата комуникация с потребителите, което е и целта на присъствието на брандовете в тях. А и комуникацията в социалните мрежи е част от цялостни стратегии и политики, не е самоцелна. Тя обикновено е следствие и е малка част от по-големи маркетингови цели и планове.

Бихте ли оценили досегашната си работа с инфлуенсъри като успешна?

Разбира се, всяка кампания завършва успешно, независимо какви трудности са възникнали по време на планирането й. За да е успешна и да завърши по най-добрия начин за всички участващи – инфлуенсъри, компании и агенции – трябва комуникацията да тече гладко между екипите, да са уточнени целите и ангажиментите на всички да са ясни сроковете. Най-хубави и успешни кампании се получават, когато бранът е отворен за нови предложения и идеи, изискванията от тяхна страна са максимално ясни, а блогърите/влогърите са креативни, влагат отношение и спазват поетите ангажименти.

Какъв тип инфлуенсъри липсват все още в България според вас?

В България има инфлуенсъри в почти всички ниши и броят на блогърите и влогърите расте непрестанно. Разбира се не трябва да забравят, че те се борят за вниманието на много ограничена аудитория и да помислят как да я ангажират в дългосрочен план, като същевременно носят и ползи чрез съдържанието си. Според мен в България е различно разбирането за монетизиране на блогове и влогове. Тук се разчита на спонсорирани публикации под различни форми, докато в чужбина това е незначителна част от приходите за един инфлуенсър. Очаквам, че и тук ще се промени това, като ще се увеличат собствените марки на блогърите (т.нар. мърчандайз), създаването на продукти, в това число и дигитални като курсове, електронни книги, приходи от афилиейт програми и т.н. В което брандовете ще намерят нови начини да достигат до потенциалните си клиенти и така да залагат на инфлуенсърския маркетинг все повече и под много разнообразни начини.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА #BRINGTHEBLOGGERS

Какво се случи на Bring The Bloggers Vol. 3?
#BringTheBloggers03 ЮЛИ 2020

Какво се случи на Bring The Bloggers Vol. 3?

Нищо не успя да ни спре да ви покажем какво се случва зад кадър в живота на инфлуенсърите и какво им е донесло успеха, на който се радват сега

Всичко, което да очаквате на Bring The Bloggers Vol. 3
#BringTheBloggers01 ЮЛИ 2020

Всичко, което да очаквате на Bring The Bloggers Vol. 3

Последните часове, в които можете да запазите мястото си, вече текат

Поглед в променения свят на инфлуенсърите
#BringTheBloggers30 ЮНИ 2020

Поглед в променения свят на инфлуенсърите

Попитахме Елена Асенова какви промени да очакваме в работата с блогърите и влогърите

Адриана Гюзелева: Вдъхновявам се от историите на хората
#BringTheBloggers29 ЮНИ 2020

Адриана Гюзелева: Вдъхновявам се от историите на хората

Говорим си с италианката по душа, заела от френското и българското