Мода : #BringTheBloggers01 ОКТОМВРИ 2019

Какъв тип инфлуенсъри все още липсват в България

Говорим с Анджелика Кьосе, бранд мениджър за Somersby & Zatecky Hus

Професия инфлуенсър – все по-привлекателна. Идеята да можеш да капитализираш популярността си в социалните мрежи накара много дами да се пробват в това начинание, но последната дума, разбира се, е на брандовете.

Каква е гледната точка на бизнеса към инфлуенсърите в България?

Повеждаме разговора днес с Анджелика Кьосе, бранд мениджър в Somersby. От нея научихме повече за това дали марките ще продължават активно да работят с български инфлуенсъри, успешни ли са тези активности и не на последно място – какъв тип инфлуенсъри все още липсват в България.

(Анджелика ще е сред лекторите на събитието Bring The Bloggers този петък, а билетите на цена от 8 евро можете да купите тук. Сред участниците ще бъдат още Надя Сивкова, Мона Гочев, Алис Симеонова и Биляна Славейкова –  Bibons)

Нека започнем с основното за Somersby и инфлуенсърите – в каква степен брандът разчита на инфлуенсъри за маркетирането си на българския пазар?

През последните години все по-често разчитаме на този подход. Залагаме на него, защото можем да достигнем по различен и по-автентичен начин до нашата аудитория. Работата с инфлуенсъри , в сравнение с традиционните медии, ни помага да постигаме бързи резултати – да увеличим нивата на ангажираност с потребителите и разпознаваемостта на бранда, да постигнем по-висок брой споделяния, ръст в базата на хората, които са ангажирани с марката Somersby и следват страниците ни в социалните мрежи, както и да говорим директно на потребителите, на техния език и в подходящите за целта моменти.

Как стоят нещата в глобален план?
Това, което наблюдаваме като тенденция е, че има все повече лица, които стават изключително популярни, защото са близо до хората или са известни за масовата аудитория. Именно тази ангажираност придава достоверност на посланието. Тези инфлуенсъри са до своите последователи 24 часа, 7 дни в седмицата, и показват истинската страна на живота и на всеки един момент от него. Те са истински и неподправени, и това определено им носи популярност и успех в социалните мрежи. Виждаме, че все повече се избягва чистата реклама за сметка на показване на ценните моменти от реалния живот и споделянето на визуални послания с потребителите. Видимо като тренд е, че все повече специалисти в определена сфера се таргетират като инфлуенсъри. При тях водеща е допълнителната стойност, която дават – например като споделят режими за хранене, кулинарни рецепти, съвети за стил и красота, здравословен начин на живот и др.

Каква е тенденцията според вас – ще има ли ръст в бюджетите за инфлуенс маркетинг? У нас, както и глобално?
Да, бюджетите се увеличават, в сравнение с нивата през изминалата година. Това е нормално, имайки предвид популярността на инфлуенс маркетинга в момента. Очакваме тази тенденция да продължи – не само в България, но и по света. Пример за това са глобални колаборации между инфлуенсър и даден бранд – както колаборацията на Киара Ферани с Lancome. Със сигурност ще продължаваме да виждаме подобни успешни кампании и в бъдеще.

Бихте ли оценили практиката си с инфлуенсъри като успешна?
Да, със сигурност отчитаме позитивни резултати, особено през тази година. Доволни сме от постигнатото и планираме да разширим работата си с инфлуенсъри. Така например, тази година включихме в кампаниите си не само дами, но и представители на силния пол. Така успяхме да достигнем до по-широк кръг от потребители и да изпълним поставените цели.

Може ли да назовете някои от инфлуенсърите, с които сте работили?
Денина Мартин, Евгения и Ваня Джеферович, Лора Вълчева, Дарин Ангелов и много други лица сред инфлуенсърите в България.

Споделете за ваш съвместен проект с инфлуенсър, който оценявате като особено успешен.
Партньорството ни с Денина Мартин, за което тя създаде визуални материали, послания и статии, които позиционираха коктейли с храна, бе много успешно. Нейната работа бе забелязана дори от колегите ни в Дания, отговорни за глобалния бранд Somersby. Вярваме, че подобно сътрудничество би могло да допринесе не само за позиционирането на бранда, но и за популярността на нашите инфлуенсъри и творци на глобално ниво.

Как избирате с кои инфлуенсъри да работите?
Разбира се, на първо място отчитаме резултатите им по конкретни показатели –брой последователи и ниво на постигната ангажираност (engagement rate), но по-важен за нас е начинът им на комуникация с хората. Избираме инфлуенсъри, които поддържат постоянен контакт с последователите си – отговарят на запитванията и коментарите, създават специално съдържание за тях и са готови да се вслушват в аудиторията си. Важна за нас е и връзката с марката ни – търсим инфлуенсъри, които да споделят ценностите на бранда, да го припознават и усещат,  и той да бъде естествено допълнение към начина им на живот. Това е много важно, защото показва дългосрочен ангажимент и отговорност – както към себе си, така и към другите, включително към брандовете, с които работят.

А как измервате успеха на една кампания, реализирана съвместно с инфлуенсър?
Следим измерими и конкретни показатели като reach (total & organic); engagement rate; брой лайкове и последователи. За нас е важно да бъдем на точното място в точното време и да се асоциираме с конкретни поводи на консумация. Ето защо държим инфлуенсърите, с които работим, наистина да познават добре продукта, комуникацията и целите ни.

На предишното издание на конференцията говорихме за това какъв тип инфлуенсъри все още липсват у нас. Появи се мнение, че няма разпознаваеми лица, които да се свързват с екологични каузи. Какво е вашето мнение? Какъв тип инфлуенсъри според вас би било добре да внесат разнообразие в тази ниша?
Да, в България като че ли нямаме разпознаваеми инфлуенсъри, които да пишат за екологични каузи. Може би това се дължи на все още формиращата се култура и еко-съзнание в българското общество. Със сигурност това ще бъде една от темите на бъдещето, но имаме още какво да постигнем в тази насока – не само в дигиталното пространство, но и в реалната среда, в която живеем. По отношение на разнообразие в съдържанието – би било интересно да видим повече инфлуенсъри в сферата на образованието, мотивацията и себе-развитието, тоест хора, които да създават качествено съдържание по теми, свързани с психология, емоционална интелигентност и личностен ръст. В момента например в страни като Русия и САЩ са популярни антиейдж инфлуенсърите, както и такива, които създават допълнителна стойност под формата на собствени програми за красота, здраве, стартиране на бизнес, маркетинг, PR и др. Предстои да видим какво ще се случи при нас през идните години, но със сигурност ще е интересно и вълнуващо да сме част от този процес.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА #BRINGTHEBLOGGERS

#BringTheBloggers08 ОКТОМВРИ 2019

Bring The Bloggers Vol.2: Събитието, гостите, снимките

Втората ни конференция на тема блогъри и инфлуенсъри в България мина с повишен интерес, стягаме се за трето издание!

#BringTheBloggers01 ОКТОМВРИ 2019

Биляна Славейкова: Не гоня норматив за постове

Момичето, което познавате от Инстаграм като Bibons, вярва, че ако пускаш нещо да живее в мрежата, то от него е добре да има някаква реална полезност

#BringTheBloggers29 СЕПТЕМВРИ 2019

Аз съм... Мая. Далече от асфалтираните пътища

Мая Къркаличева носи в себе си онова "семенце", което я кара да се намери в планината. "Мързеливите остават долу", казва талантливата фотографка

#BringTheBloggers27 СЕПТЕМВРИ 2019

За Константина Живова повече е по-добре

Всяка сутрин се събуждам с усмивка и веднага грабвам деня, както и той мен, казва Ина, която вече се грижи за две дъщерички