Living : Развлечения12 ЯНУАРИ 2019

9-те правила, които спазват дълголетниците

Те не тичат в маратони, но и не пият повече от 2 чаши вино на ден

По света има няколко места, на които броят на възрастните хора е най-висок, а паралелно с това броят на заболяванията, породени от напредването на възрастта, е най-нисък. 

Тези райони са известни като “Blue Belts” и са пет на брой, като са основно острови: гръцкия Икария, италианския Сардиния, японския Окинава, град Лома Линда в Калифорния и нос Николас в Коста Рика. И причината тези места да са населени с толкова много дълголетници, не се крие в почвата или водата, а в 9-те правила, които всички те следват. 

Ето и кои са тези правила и как да ги адаптирате в ежедневието си:

№1 Движение без напрежение

Хората-дълголетници в тези райони не тренират интензивно в залата, нито участват в маратони. Тяхното движение не е провокирано от идеята да бъдат стегнати и слаби. Почти всеки от тях има градина за която се грижи и редовно се разхожда продължително. Вземете пример от тях, като по-често изкачвате стълби, ходите пеша, а понякога разнообразявате фитнеса с плуване или йога.

Защо е полезно да тренираме по 10 минути

№2 Ясно определена цел

Жителите на “Blue Belts” не живеят напразно – всеки от тях обича това с което се занимава и така сутрин се събужда с желание и мотивация. Японците например, наричат това усещане на удовлетворение – “радостта да си винаги зает” (ikigai). Независимо дали става дума за по-елитна професия или изцяло отдаване на хоби като градинарството, дълголетниците са открили своето “нещо” и с радост го вършат. Да се включите в благотворителна кауза е един от начините и вие да изпитате ikigai.

№3 Контролиране на стреса

Стресът е враг номер едно на здравето, който поражда един куп заболявания в човешкия организъм. Дъллголетниците не са имунизирани от стреса, но са се научили как да се справят с него. Гърците спят на обяд, докато италианците имат т.н. happy hour, в който разпускат с приятна компания след работа. Медитацията, редовните тренировки и разходките сред природата, също помагат на тялото да се бори с напрежението, натрупано през деня.

Интуитивната диета – път към по-добър живот

№4 “Спирка” при храненето

Японците имат една мантра “Hara hachi bu”, която казват преди всяко ядене и която ги подсеща да спрат да се хранят, когато са на 80% сити. По този начин, те нито преяждат, нито остават гладни, което често води отново до преяждане. Да знаят кога да спрат да се хранят, помага на дълголетниците да поддържат теглото си в норма. В допълнение към това, хората от тези райони, вечерят много рано, а месо консумират до пет пъти месечно и то в неголеми порции. Тези прости правила не са трудни за прилагане в ежедневието на всеки човек.

№5 Повече зеленчуци

Пъстроцветните зеленчуци, са издигнати в култ в тези райони. Висока е и консумацията на тъмно зелени зеленчуци, които са богати на антиоксиданти, витамини, фолиева киселина и фибри, които намаляват риска от диабет и заболявания на сърдечно-съдовата система. Старайте се и вие да приемате повече и по-често пресни (или варени/задушени/печени) зеленчуци, за сметка на хлебните изделия и месни продукти.

Една чаша вино на ден ни помага да се справим с депресията

№6 Само по две чаши вино на ден

Доказан факт е, че контролираният прием на алкохол и особено червено вино, има своите ползи за здравето и по-специално за сърцето. От една до две чаши вино – това е дневният прием на алкохол от дълголетниците. Това далеч не означава, че имате право на 14 чаши в края на седмицата, ако решите да се въздържите от пиене.

49682910_395378994338399_5580043713904100508_n.jpg (1080×1350)

№7 Повишена духовност

И тук не става дума за религия, въпреки че на много от тези места по света, дълголетниците са вярващи. Но йогата и медитацията, също влизат в списъка. Идеята е, че хората, които жиевт дълго, работят върху това да изградят стабилна и хармонична връзка със себе си, за да бъдат и живеят в баланс със света около тях. Постарайте се да отделяте време и да полагате усилия за това да отворите съзнанието си за света, за да може така по-лесно да приемате себе си и всичко, случващо се около вас.

№8 Здрава общност

В Япония например, съществува терминът “moais”, който означава, че 5 приятели се събират редовно заедно и се подкрепят, като отдадеността им е толкова силно, че обикновено трае цял живот. Дълголетниците много внимателно избират хората, с които ще комуникират и ще нарекат свои приятели. Замислете се какви са хората около вас и дали сред тях няма такива, които са “токсични” и ви тласкат към лоши решения и нездравословни навици.

№9 Family first!

Освен да се обградят с добри и верни приятели, дълголетниците държат много на семейството си и го поставят на първо място. Дори най-възрастните представители на рода, обикновено живеят наблизо или пък се посещават много редовно. Освен това, когато се събират със семействата си, телефоните и телевизорите са изключени. Дълголетниците наблягат на комуникацията очи в очи и ценят много времето, прекарано с близките си хора.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА РАЗВЛЕЧЕНИЯ

Развлечения13 ФЕВРУАРИ 2019

5 мъже разкриват какво всъщност искат за Св. Валентин

Очудващо не всички очакват изненади в леглото

Развлечения13 ФЕВРУАРИ 2019

Тайните за щастлив брак от "Смени жената" - на фокус и в N-JOY

Всеки вторник Елена Димитрова–Ангелова ще анализира събитията в социалния експеримент, посветен на търсенето на семейно щастие 

Развлечения29 ЯНУАРИ 2019

Марго Роби се завръща като Харли Куин, но не съвсем

Актрисата ще играе същата роля в различен филм

Развлечения25 ЯНУАРИ 2019

"Господинът", който идва след Мистър Грей

Авторката на "50 нюанса сиво" издава нов и много обещаващ роман