Living : Лайфстайл30 АВГУСТ 2019

Forever 21 фалират? И още за кризата в масовата мода

Тази година марки като Gap и Victoria’s Secret затварят стотици свои магазини по света

Бързата мода е в криза и масови марки като Forever 21, Victoria’s Secret, Gap и Abercrombie & Fitch затварят стотици свои магазини по целия свят.

Твърди се, че Forever 21 в момента са пред фалит. Модният гигант в момента е наел финансови консултанти, които да ревизират състоянието на компанията.

Най-вероятно скоро фалитът ще бъде обявен официално и марката ще престане да съществува, твърди Bloomberg.

Редица други брандове за бърза мода също изпитват затруднения и имат спад в продажбите.

Victoria’s Secret обявиха през април, че само в Северна Америка ще затворят 53 свои магазина. Още по-драстично е свиването в Gap. Заради огромния спад в продажбите, компанията затваря 230 свои магазина.

Причината за проблемите на марките за бърза мода са комплексни. От една страна, все по-малко хора посещават моловете, защото пазаруват онлайн. От друга обаче е тежката финансова криза, заради която клиентите имат все по-малки покупателни способности. В такава ситуация, повечето клиенти се ориентират към една идея по-качествени дрехи и обувки, които да не се налага да сменят всеки сезон. 

Дрехите, които нанасят най-големи щети на околната среда

Фактор е и осъзнаването на все повече хора за това какви катастрофални последици има бързата мода върху околната среда. Това е още една причина потребителите да започнат да се ориентират към напълно нов модел. Да купуваш нещо евтино, което да изхвърлиш след две обличания, вече не е опция дори за много от по-младите хора.

В този смисъл, кризата в компании като Forever 21, Victoria’s Secret и дори гигантът H&M има положителен знак. Ако пазаруваме по-осъзнато, стремим се към качество и не трупаме излишни дрехи със стихиен размах, толкова по-добре както за опазването на природата, така и за бюджета ни. Още повече, че така наречената шопинг “терапия” много често единствено задълбочава чувството ни за празнота, за което говорим тук: Парадоксът, който наричаме “шопинг терапия”.

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЛАЙФСТАЙЛ

Лайфстайл17 СЕПТЕМВРИ 2019

Second Hand September: Защо модните инфлуенсъри няма да си купят нищо ново този месец?

Това е може би единственият тренд, който ни кара да не си купуваме нови дрехи

Лайфстайл14 СЕПТЕМВРИ 2019

Пловдив дарява енергия на нуждаещи се семейства

Топ атлетът ни Йордан Йовчев ще открие инсталацията на 14 септември, а всеки желаещ може лесно да се включи

Лайфстайл13 СЕПТЕМВРИ 2019

Вместо реклама на McDonald's - хотели за пчели

В Швеция веригата за бързо хранене отново прави опит да отклони вниманието от проблемите си с опазването на околната среда

Лайфстайл11 СЕПТЕМВРИ 2019

Вълшебството на свободата: С три деца и малка ферма в Тоскана

Това младо семейство на белгийка и италианец изоставя живота в града, за да отглежда децата си сред самотни хълмове, с кокошки и стадо овце