Психология : Кариера28 СЕПТЕМВРИ 2017

Когато дойде обратно-в-офиса моментът

Или как да преодолеем разсейването и мислите за отминалите летни моменти

Летните месеци отлетяха, времето за здраво бачкане и гонене на срокове дойде!

Разсеяна си, не ти се работи и още ти е мъчно за морето? Задачите обаче вече започват да се трупат, затова ще ти помогнем да се мобилизираш за работа с три научно доказани маневри. Потърсихме мнението на психолози за това кои са най-големите врагове на мотивацията след лятната ваканция и ето какво научихме.

7 неща у вас, които шефът винаги забелязва

Враг номер 1: Разсейваш се
И изобщо не си сама! Оказва се, че за огромен брой хора е проблем да работят съсредоточено. Сигурно ще си шокирана да разбереш, че средностатистически човек работи фокусирано едва по шест часа в седмицата. А когато работиш върху нещо и се разсееш за момент, са ти нужни цели 25 минути да си възвърнеш концентрацията върху задачата си. Тоест, ако си размениш няколко общи приказни с колежка за около 30 секунди, това ще ти коства 25 минутно-усилие да влезеш обратно в релси и да продължиш с работата си пълноценно.

Онлайн навиците, които вредят на кариерата ви

Когато дойде обратно-в-офиса моментът

Когато накрая се окаже, че изоставаме със сроковете, се мъчим да компенсираме това с допълнителни часове в офиса. Това ни изтощава, увеличава стреса и съответно намалява способността да се концентрираме. И ето ти омагьосания кръг, в който можеш без да искаш да се въртиш чак до следващото лято… Ако не вземеш мерки. Едва ли е възможно да не се разсейваш с абсолютно нищо никога, но положи усилия да намалиш дразнителите.

5 качества, с които ще се издигнете в кариерата

Например, вместо да си проверяваш мейлите постоянно, прави го по 4 пъти на ден (това е най-добрата опция според психолозите). Менажирай времето си – не се оставяй просто задачите да те водят за носа в хаотична поредност, а си определяй приоритети. Един топ мениджър издава, че всяка неделя преглежда календара си със срещи за предстоящата седмица и канселира тези, които не са абсолютно необходими. Както казва и милиардерър Уорън Бъфет, “трябва да контролираш времето си, а това няма как да стане, ако не се научиш да казваш не!”.

Когато дойде обратно-в-офиса моментът

Кои са другите два момента, които ни спъват в ефективността на работното ни място и как да ги преодолеем, четете в новия брой на сп. JOY!

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА КАРИЕРА

Тихата причина за стреса при работата от вкъщи
Кариера14 ДЕКЕМВРИ 2021

Тихата причина за стреса при работата от вкъщи

Ниското качество на звука при работа от вкъщи води до 29% по-висока тревожност

Най-силен е този екип, който... клюкари
Кариера03 НОЕМВРИ 2021

Най-силен е този екип, който... клюкари

Според проучванията всеки ден отделяме средно по 52 минути, за да говорим за другите

5 признака, че трябва да напуснете работата
Кариера06 ОКТОМВРИ 2021

5 признака, че трябва да напуснете работата

Когато стресът започва да влияе на здравето ви, е време да се замислите дали това е правилното работно място за вас

Равенство и доверие: Колко са важни на работното място
Кариера09 АВГУСТ 2021

Какво да направим преди 8 часа в понеделник, за да е успешна цялата ни седмица?

Мотивирайте се още от началото на първия работен ден