Избягайте от “йо-йо” ефекта в диетата

Дори липсата на сън може да е причина за връщането на тегло

Отслабването не е никак лесна работа, но запазването на теглото след като веднъж сте се отървали от излишните килограми е двойно по-сложно. 

Тялото ни трябва да се приспособи към постоянен здравословен режим, а ние самите не трябва да се поддаваме на изкушенията. Звучи много просто, но всъщност изобщо не е така и йо-йо ефектът след всяка диета е почти неизбежен сценарий за повечето жени. Какво го причинява?

Метаболизмът ви се забавя, а вие не го осъзнавате

Общо взето, по-малкото число, което виждате на кантара, значи, че в момента тялото ви гори по-малко калории. Количеството им много зависи от теглото ви. По-пълните хора изразходват много повече енергия по време на тренировка, защото тежат повече и движенията им изгарят повече калории. Но след като сте изгубили излишните килограми, на тялото ви му трябва много по-малко енергия, затова с всеки изминал ден вие горите все по-малко и по-малко. Диетолозите предупреждават, че ако не приспособите размера на порциите си към новите си размери, със сигурност ще си върнете това, което сте свалили.

Елиминационна диета – защо е добра за всеки

Не спите достатъчно

Сънят не само ни дава достатъчно енергия (и ни прави красиви), но и поддържа линията на талията ни в норма. Защо? Когато не сте се наспали достатъчно, инстинктивно посягате към храна, често сладко, защото имате нужда точно от тази доза енергия, тъй като сте изморени. Освен това тялото ни допълнително произвежда хормони, които ни карат да ядем повече и по-малко от лептина – хормона, който обикновено му казва кога сме се заситили. Освен това, когато сме изтощени и недоспали, метаболизмът ни допълнително се забавя.

Нямате план Б

“Празнуването” на успешна диета с голям чийзбургер и пържени картофки не е правилното решение. Всеки, независимо от това колко точно килограми е изгубил, би ги върнал много бързо, ако веднага след края на диетата се върне към предишните си навици. Една от най-добрите стратегии за постоянни резултати е наблягането на по-здравословни храни в малки порции. Вместо да търсите бърз вариант за хранене и то веднага след като сте приключили с режим, опитайте се да направите малки промени в навиците си, за да се задържат те за по-дълго време.

Golo диетата – как отслабват звездите за червения килим?

Губите волята си

Ако сте успели да запазите упоритостта си в продължение на 2 или 3 месеца, в зависимост от това каква диета пазите, то със сигурност към края вече ви се иска всичко да приключи по-бързо. А след това е още по-трудно да устоите на изкушенията. Един от триковете да останете верни на добрия навик, наречен здравословно хранене, е планирането. Сутрин волята на човек е най-силна и тогава е най-подходящият момент да направите план за това какво ще хапвате през деня. Освен това, по същото време е разрешено и да прегрешите, тъй като тялото и мозъкът ви се нуждаят от енергия от най-важното хранене през деня, а пък до вечерта ще изгорите всичко.

Старите навици трудно се загърбват

Само защото сте променили нещата, които ядете, това не значи, че сте започнали да обръщате достатъчно внимание на това кога и защо се храните. Важно е да промените цялостния начин, по който гледате на храната. Изпитвате ли нужда да се храните, докато осъществявате социални контакти (на среща с приятели в заведение или на кино)? Попадате ли в капана на супермакетите, които предлагат повече храна за по-малко пари? Воденето на дневник може да ви покаже къде точно и как бъркате в подхода си към храненето, тъй като е доста трудно да забележите проблемите, докато не видите, че те се повтарят. Ако не покажете на мозъка си и на тялото си, че това всъщност не е правилно, бъдете готови за връщането на килограмите обратно.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети18 СЕПТЕМВРИ 2018

Какво да ядете късно вечер без да пълнеете?

Има няколко вечерни снака, които няма да развалят диетата ви

Диети09 СЕПТЕМВРИ 2018

Какво е правилото „От 8 до 8“ и защо е добре да го следваме

Отслабването и здравето на червата са някои от ползите

Диети06 СЕПТЕМВРИ 2018

Кои сутрешни навици причиняват напълняване?

Оказва се, че не е преяждането, а по-скоро будилникът и социалните мрежи

Диети03 СЕПТЕМВРИ 2018

Навиците, които прецакват метаболизма

Няколко изненадващи грешки, които пречат на добрата фигура