Beauty : Beauty новини10 ОКТОМВРИ 2019

България се оцвети в розово в подкрепа на жените, страдащи от рак на гърдата

Хиляди души подкрепиха инициатива, като се облякоха в розово

За втора поредна година у нас се състоя Националния розов ден за борба с рака на гърдата.

Той се проведе на 8 октомври и беше само последното събитие от дългогодишната мисия на Avon, с цел повишаване на информираността относно проблема и насърчаване на ранната диагностика.

В кампанията се включиха хиляди души, които споделиха подкрепата си с хаштага на кампанията #avonpinkday и се облякоха в розово. Освен това точно минута след осем часа вечерта няколко общински сгради в страната и редица корпоративни сгради в София бяха осветени в същия цвят. Символичната светлина бе излъчена с цел да напомни на жените, че открит навреме, ракът е лечим и най-добрият начин да се предпазят е да посещават редовно мамолога си за профилактичен преглед.

Националният розов ден бе подкрепен и от медиците от Комплексния онкологичен център в Русе. Те също се облякоха в розово, за да подкрепят своите пациенти и да им покажат, че не са сами в борбата с болестта.

Като част от каузата, Avon разкри и притеснителна статистика, която показва, че над 50 000 българки са диагностицирани с рак на гърдата, а случаите се повишават със средно 3800 всяка година.

И все пак много жени отлагат прегледа си от често срещаното схващане “Това няма как да се случи на мен”. Затова от козметичната марка илюстрираха колко висок е наистина рискът за всяка една от нас.

На случаен принцип бяха раздадени 2160 розови лотарийни билетчета, които имаха за цел да припомнят на жените плашещата статистика – 1 от 8 жени са застрашени от рак на гърдата.

Макар и подходът да бе стряскащ за участничките, това ги подбуди да бъдат по-отговорни със здравето си. От своя страна Avon се нае да им припомня в рамките на два, три и шест месеца да се грижат за себе си повече.

Инициативата постави начало на Световния месец за борба с рака на гърдата. И тази година през целия октомври ще бъдат разпространявани информационни материали и статистики.

В България вече 17 години се работи усилено не само за да се повиши информираността по темата, но и за да се осигури подкрепа за страдащите от тежката болест и техните близки. Дарените средства от Avon и партньорите им от Фондация „Една от 8“ осигуряват безплатна психологическа, юридическа, информационна и практическа подкрепа на всички засегнати.

Повече информация за кампанията можете да откриете на: www.pinklight.bg

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BEAUTY НОВИНИ

Beauty новини17 ОКТОМВРИ 2019

Трябва ли да спрем да използваме лист маски

Грижата за красота с маски се променя изцяло

Beauty новини17 ОКТОМВРИ 2019

Какво съветва почитателките си Виктория Бекъм?

Новата колекция на Виктория е създадена да бъде напълно екологично чиста

Beauty новини18 СЕПТЕМВРИ 2019

Кендал Дженър вече е светло руса

Моделът се скара със сестра си Клои заради новата си прическа