Здраве & Фитнес : Диети11 ОКТОМВРИ 2018

13 от най-добрите храни за енергия и мускулна маса

Повечето атлети залагат именно на тях

Бадеми. Те са чудесен източник на витамин Е, който е супер важен за правилното функциониране на организма. Приемайте ги като следобеден снак или в комбинация с йогурт, плодове или салати.

Яйца. Чрез тях си набавяте 10% от препоръчителния дневен прием на протеини и така захранвате мускулите си. Избягвайте ги пържени, за да не добавите излишни калории и мазнини.

Боб. Само една купичка е достатъчна за да си набавите протеин, фибри и фолиева киселина. Освен това, заради ниския си гликимичен индекс, те се усвояват по-бавно от организма и така ви държат сити за дълго време.

Замразени зеленчуци. Те са чудесна идея как да си набавяте витамин C и B-каротен целогодишно, тъй като миксовете, които се предлагат в супермаркерите, съдържат голямо разнообразие от различни зеленчуци.

Сладък картоф. В него се съдържат редица полезни вещества: витамин C и А, желязо, магнезий и мед. Освен, че е по-полезен от обикновения картоф, сладкият печели по точки и заради вкуса си, който не изисква да го овкусявате много.

Портокали. Чрез тях ще засилите имунната си система и ще се енергизирате поради високото им съдържание на витамин C.

Микс от зелени зеленчуци. Броколи, аспержи и зелен фасул - идеалната комбинация от антиоксиданти, които се грижат за мускулите ви, особено след тежка тренировка.

Пълнозърнест хляб. Той е чудесна алтернатива на белия хляб за тези, които изпитват голяма трудност да се откажат от въглехидратите. За най-добри резултати заложете на хляб, който съдържа и богато разнообразие от семена.

Пълнозърнеста паста. На същия принцип като пълнозърнестия хляб - набавяте си необходимите въглехидрати, както и витамин В. Комбинирайте я с песто и броколи или по-лек сос и риба, за да не прекалите с калориите.

Пилешко месо. Има ли нужда да споменаваме колко много протеин и колко малко (всъщност никакви) калории съдържа пилешкото месо? В раздела "Рецепти" може да откриете много идеи за това как да приготвите бързо много вкусно и здравословно пиле.

Черен шоколад. Уточняваме, че става дума за наистина черния шоколад, съдържащ висок процент на какао. Горчивият вкус ще ви спре от това да преядете с него, а същевременно ще си набавите витамин В12.

Йогурт. Един чудесен източник на протеин и калций, който съдържа и бактерия, спомагаща за храносмилането. Комбинирайте го с плодове и ядки за още по-добър вкус.

Замразени горски плодове. Те съдържат много витамин и антиоксиданти, необходими на тялото да възстанови енергийните си запаси. Може да ги добавите към смутито си или да ги хапнете в комбинация с йогурт.

Последвайте примера на атлетите – те със сигурност знаят как се поддържа фигурата

Когато им предстои състезание, спортистите стават изключително внимателни към храната, която приемат. За тях е много важно да извлекат максимална полза от менюто си и така да заредят организма си с достатъчно енергия и да увеличат мускулната си маса за още по-голяма издържливост.

Дори да не участвате в маратон, със сигурност ще ви е от полза да вземете пример от атлетите и да преустановите диетата си, за да дадете най-доброто на тялото си.

Ако през деня си набавите необходимата енергия чрез здравословна храна, нямалявате риска от преяждане с висококалорични десерти и тестени изделия. Освен това, здравословната храна ви помага да отслабнете и когато тя “захранва” мускулите ви, много по-лесно ще разградите мастните депа.

Направихме списък с 13-те супер храни, които ще ви енергизират и дори ще увеличите мускулите ви. Разберете кои са те като разгледате галерията.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети16 ОКТОМВРИ 2018

Диетологът на Бела Хадид разкрива тайната за супер формата й

Моделът демонстрира формите си на подиума през изминалите седмици на модата

Диети03 ОКТОМВРИ 2018

Личен опит: как започнах да се храня здравословно

Преди всичко запоменете, че здравословното хранене не е скъпо и е вкусно

Диети27 СЕПТЕМВРИ 2018

Интуитивната диета - път към по-добър живот

Подобрете здравето си, като спрете да воювате с тялото си!

Диети26 СЕПТЕМВРИ 2018

Марая Кери свали 22 килограма

Дивата изглежда прекрасно и гордо показва новата си визия